Torebki stały się jednym z najbardziej pożądanych przedmiotów w segmencie dóbr luksusowych. Jak wynika z analiz Luxury Society i Digital Luxury Group, najchętniej po to akcesorium sięgają Brytyjki.
Przestrzenią, w której zainteresowanie torebkami jest najbardziej widoczne, nie są luksusowe butiki, ale internet. To tu w poszukiwaniu nowych modeli zagłębiają się osoby zakochane w modzie. Dlatego też Digital Luxury Group i Luxury Society postanowili zbadać tę wirtualną przestrzeń, tworząc indeks najchętniej poszukiwanych torebek.
Na świecie najchętniej poszukiwanymi torebkami są te z logo marki Coach, domu mody Louis Vuitton i Chanel. W pierwszej dziesiątce najczęściej poszukiwanych torebek na świecie wymienia się również marki Gucci, Longchamp, Prada, Hermes, Mulberry, Marc Jacobs i Michael Kors.
Analizując poszczególnych rynków pokazuje, że największym zainteresowaniem torebki cieszą się w Wielkiej Brytanii. Jednak gusta Brytyjek znacznie odbiegają o tych ogólnych tendencji panujących na świecie. Tu największą popularnością cieszą się torebki Mulberry. Na drugim miejscu w Wielkiej Brytanii znalazły się torebki Chanel. We Francji z kolei popularność zyskała marka Lonchamp, której torebki są dwa razy chętniej poszukiwane, niż te ze słynnym logo LV.
Jeśli chodzi o konkretne modele torebek, to najbardziej smakowitym kąskiem na świecie jest torebka Birkin. Analitycy przyjrzeli się również preferencjom kolorystycznym i materiałom, z jakich torebki są wykonane. We Francji, Anglii i USA panie najchętniej zaprezentowałyby się z torebką ze skóry krokodyla. Co do kolorów: Amerykanki sięgają po wyrazisty pomarańczowy, Brytyjki po stonowane beże, a mieszkanki Francji po klasyczną czerń.
>>> ZOBACZ ZDJĘCIA!