Wystartowała 55.edycja Madryckiego Tygodnia Mody. W ciągu pięciu dni na 29 pokazach 44 projektantów zaprezentuje kolekcje jesienno-zimowe 2012/13. Nowa nazwa imprezy to Mercedes-Benz Fashion Week. Nowe oczekiwania wzbudza główny sponsor - firma Mercedes-Benz.
Od środy swoje kreacje przedstawią dobrze znani w świecie hiszpańskiej i międzynarodowej mody - Roberto Verino, Miguel Marinero, Jesus Lorenzo, Jesús del Pozo, Francis Montesinos, Duyos, Devota & Lomba, Victorio & Lucchino, Agatha Ruiz de la Prada, czy Elisa Palomino.
Źródłem inspiracji dla inauguracyjnego imprezę pokazu kolekcji Roberto Verino był Nowy York - miasto kulturowej mieszanki, indywidualnej wolności i swobody rozwijania własnej osobowości. Charakterystyczne dla stylu Verino bogactwo detali, szykowne wykończenia, połączenie elementów biżuterii z kamienia i metalu, czy zestawianie ze sobą różnego typu tkanin, dalekie są od zasady minimalizmu. Klasyczne wzory i wyraźne cięcia sukni, spodni, płaszczy czy fantazyjnych bluzek projektant zaczerpnął ze stylu lat 20. i 70. Dominujące w jego kreacjach czyste kolory czerni, szarości i bieli odzwierciedlają artystyczną wizję przyszłorocznego sezonu jesień-zima.
Nowością tegorocznej edycji Mercedes-Benz Fashion Week będzie również uświetniająca pokazy mody prezentacja kolekcji luksusowej biżuterii znanej firmy Aristocrazy, która zaplanowana jest na piątkowy wieczór.
Ostatni dzień imprezy, zarezerwowany jest dla 10 debiutujących projektantów - wśród nich David del Rio, Stener"s, Mercedes Castro, Leandro Cano, Moises Nieto, Shen Lin, El Colmillo de Morsa, Ixone Elzo. Z podwójnym pokazem swoich kolekcji wystąpią też dwaj młodzi projektanci LE i William River.
Mercedes-Benz Fashion Week Madrid oficjalnie zakończy się w niedzielę 5 lutego.
Z Madrytu Joanna Lizut