Wystartowała 55.edycja Madryckiego Tygodnia Mody. W ciągu pięciu dni na 29 pokazach 44 projektantów zaprezentuje kolekcje jesienno-zimowe 2012/13. Nowa nazwa imprezy to Mercedes-Benz Fashion Week. Nowe oczekiwania wzbudza główny sponsor - firma Mercedes-Benz.

Reklama

Od środy swoje kreacje przedstawią dobrze znani w świecie hiszpańskiej i międzynarodowej mody - Roberto Verino, Miguel Marinero, Jesus Lorenzo, Jesús del Pozo, Francis Montesinos, Duyos, Devota & Lomba, Victorio & Lucchino, Agatha Ruiz de la Prada, czy Elisa Palomino.

Źródłem inspiracji dla inauguracyjnego imprezę pokazu kolekcji Roberto Verino był Nowy York - miasto kulturowej mieszanki, indywidualnej wolności i swobody rozwijania własnej osobowości. Charakterystyczne dla stylu Verino bogactwo detali, szykowne wykończenia, połączenie elementów biżuterii z kamienia i metalu, czy zestawianie ze sobą różnego typu tkanin, dalekie są od zasady minimalizmu. Klasyczne wzory i wyraźne cięcia sukni, spodni, płaszczy czy fantazyjnych bluzek projektant zaczerpnął ze stylu lat 20. i 70. Dominujące w jego kreacjach czyste kolory czerni, szarości i bieli odzwierciedlają artystyczną wizję przyszłorocznego sezonu jesień-zima.

Nowością tegorocznej edycji Mercedes-Benz Fashion Week będzie również uświetniająca pokazy mody prezentacja kolekcji luksusowej biżuterii znanej firmy Aristocrazy, która zaplanowana jest na piątkowy wieczór.

Reklama

Ostatni dzień imprezy, zarezerwowany jest dla 10 debiutujących projektantów - wśród nich David del Rio, Stener"s, Mercedes Castro, Leandro Cano, Moises Nieto, Shen Lin, El Colmillo de Morsa, Ixone Elzo. Z podwójnym pokazem swoich kolekcji wystąpią też dwaj młodzi projektanci LE i William River.

Mercedes-Benz Fashion Week Madrid oficjalnie zakończy się w niedzielę 5 lutego.

Z Madrytu Joanna Lizut