41-letnia Rachel Weisz do tej pory dała się poznać jako przeciwniczka metod sztucznego poprawiania urody. Aktorka postulowała nawet zakazanie botoksu. Tymczasem gwiazda pojawiła się w kampanii kosmetyków marki L’Oreal, w której zastosowano agresywny retusz. Na zdjęciu skóra gwiazdy jest idealnie gładka a aktorka wygląda raczej na 20 niż na 40 lat.

Nierealistyczna i krytykowana reklama została wzięta pod lupę ekspertów – i ocenzurowana. Jak donosi dziennik Daily Mail, dziś Advertising Standards Authority (ASA), organizacja nadzorująca przestrzeganie Brytyjskiego Kodeksu Reklamowego, zakazała rozpowszechniania reklamy L’Oreal’s Revitalift Repair 10 jako „przesadnie wprowadzającej w błąd”.

To kolejna zakazana reklama produktów L’Oreal. W zeszłym roku ocenzurowano kampanie marki z udziałem Julii Roberts i Christy Turlington – przypomina „Daily Mail”. ASA pod lupę brała również inne marki – przesadny retusz wytknięty został między innymi reklamie produktów Olay z udziałem legendarnej modelki Twiggy.

Przedstawiciele marki L’Oreal bronią się przed zarzutami, argumentując, że nienaturalnie młody wygląd Rachel Weisz na zdjęciu jest zasługą profesjonalizmu fotografa a drobny retusz, jakiemu poddano zdjęcie „w obróbce”, w żaden sposób nie sprawił, że skóra gwiazdy stała się gładsza.