Consuelo Castiglioni, założycielka i dyrektor kreatywna Marni przygotowała dla szwedzkiej marki sieciowej H&M wiosenną kolekcję damskich i męskich ubrań, a także dodatków. Kolekcja będzie dostępna od 8 marca 2012 w blisko 260 sklepach na całym świecie, a także online.
- Chciałam stworzyć typową garderobę Marni, zawierającą wszystkie nasze ulubione ubrania z typowymi nadrukami i materiałami w nowej interpretacji. Jak zawsze uwielbiam zestawienia nadruków i kolorów, mieszanki nowoczesnych grafik plemiennych i Bauhaus z dodatkiem sportowych elementów użytkowych - powiedziała Consuelo Castiglioni.
Tu w H&M wszystkim podoba się ta kolekcja i wierzymy, że nasi klienci również ją pokochają. We wszystkim, co robi Marni czuć powiew nowoczesności, w zabawny i jednocześnie elegancki sposób łączy nadruki i akcesoria. Fantastycznie jest przyglądać się jak Consuelo Castiglioni koordynuje swoje projekty, dobiera nowe zestawienia wzorów i barw, a każdy element powstaje jako efekt niewiarygodnego kunsztu rzemiosła. Kolekcja pojawi się w sklepach w doskonałym momencie - jako śliczna zapowiedź wiosny - Margareta van den Bosch, Creative Advisor H&M.
Marni to marka, która od 1994 roku, gdy została założona, trzyma się swoich ścieżek, wyznacza własne, zawsze radosne i eleganckie trendy w dziedzinie nadruków, kroju i sylwetki. Choć wyrosła na międzynarodową luksusową markę z własnymi sklepami na całym świecie, Marni jest wciąż firmą rodzinną.
Kolekcja Marni dla H&M odznacza się swobodą i eksperymentalnym charakterem, z których marka zasłynęła. Zobaczymy tu więc desenie w ostrych kolorach do noszenia razem, warstwami, które będą zarówno ładnie do siebie pasowały, jak i ciekawie ze sobą kontrastowały. W kolekcji damskiej kolory są żywe, a nadruki śmiałe, inspirowane Afryką lub w formie barwnych bloków. Sylwetki są typowe dla Marni - z pełnymi plisowanymi spódnicami, sukienkami, przykrótkimi spodniami i żakardowymi dzianinami. Wśród materiałów znajdziemy jedwab i bawełnianą popelinę. Kolekcja oferuje też biżuterię, buty, torebki i chusty dla pełnego wizerunku.
Ubrania męskie są w kolorach i materiałach, które łagodzą charakterystyczny styl Marni, dając poczucie swobody. Nadruki są subtelne, często tylko na podszewce lub jako kontrastowy detal koszuli. Sylwetka stanowi nowoczesną, swobodną wersję męskich klasyków.
Kolekcja Marni to efekt najnowszej współpracy projektanckiej firmy H&M, która wcześniej pracowała już z takimi markami jak Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garons, Jimmy Choo, Lanvin, a ostatnio Versace.