Projekt jest elementem kampanii, która celebruje 40-lecie sieci kawiarni Starbucks, dlatego też poza nadrukiem kawowej plamy, na koszulce znalazł się również symbol marki.

Reklama

Do współpracy przyłączyli się również projektanci Billy Reid i Sophie Theallet. Zostali oni poproszeni o przedstawienie ich kawowych inspiracji za pomocą linii koszulek. Część dochodu ze sprzedaży koszulek zostanie przekazany na rzecz fundacji CFDA/Vogue Fashion Fund.

Kawa w charakterystycznym kubku z logiem zielonej syrenki jest już kultowym gadżetem popkultury.

Firma została założona w 1971 roku w Seattle przez Jerry'ego Baldwina, Zev Siegela oraz Gordona Bowkera i początkowo miała jeden lokal przy Western Avenue 2000. W 1976 roku kawiarnia została przeniesiona na Pike Place Market 1912. Do powstania firmy przyczynił się Alfred Peet, u którego pracował Jerry Baldwin. To on zainspirował trójkę partnerów do stworzenia miejsca sprzedającego wysokiej jakości kawę i akcesoria. Przez pierwszy rok działalności Starbucks oferował kawę nabywaną w tradycyjnych sklepach, przede wszystkim w palarni kawy Peeta. Dopiero później zaczęto zaopatrywać się w ziarna bezpośrednio u plantatorów.

W tym roku mija dokładnie 40 lat od momentu otwarcia pierwszego sklepu Starbucks Coffee, Tea and Spieces na Pike Place Market w Seattle. Wyrazem tego jest przede wszystkim pierwsza od 1992 roku zmiana logo. Zmiana ta stanowi odzwierciedlenie ewolucji, jaką firma przeszła od początku swojego istnienia. Nowe logo nie tylko nawiązuje bowiem do korzeni oraz wartości, ale wskazuje również na dalsze kierunki rozwoju, jakie obrała firma.