Pij wodę po posiłku, będziesz odżywiać się zdrowiej! Z badań wynika, że odpowiednie połączenia rodzajów pokarmów z rodzajami napojów ma wpływ na to, jak zdrowo jemy. Jeśli więc chcesz, by twoje dziecko jadło surowe owoce i warzywa, podawaj mu do „popicia” wodę. Unikaj natomiast gazowanych, słodzonych napojów – sprzyjają one spożywaniu przez dzieci mniej zdrowych potraw - tych o dużej ilości tłuszczu i soli.

Reklama

Zapomnij o coli! Pij wodę

Odkrycie jest zasługą dwóch badaczek. T. Bettina Cornwell z University of Oregon i Anna R. McAlister z Michigan State University podały badanym różne zestawienia potraw i napojów. Odkryły, że w zależności od rodzaju podawanego do posiłku napoju ludzie byli skłonni wybierać różne potrawy. Zdrowsza dieta, bogatsza w surowe owoce i warzywa, towarzyszyła wodzie.

Badanie wykazało, że gdy dzieciom w wieku 3-5 lat podawano do posiłku wodę, chętniej sięgały po surowe owoce i warzywa (marchwii i papryki), niż wtedy, gdy piły do posiłku słodzone napoje.

Badaczki podkreślają, że mamy duży wpływ na kształtowanie takich preferencji, są one bowiem kwestią przyzwyczajenia.

Od wody do zdrowia i szczupłej sylwetki

Picie wody ma jeszcze jedną dietetyczną zaletę. Z badań wynika, że częstym problemem w odżywianiu jest… odwodnienie. A niedobór wody sprzyja otyłości i, w konsekwencji, cukrzycy. Podawanie wody do posiłków pozwoli więc wykształcić zdrowe nawyki żywieniowe, które zaowocują lepszą kondycją i sylwetką, jak również bezpośrednio pomoże walczyć z otyłością i powiązanymi z nią chorobami.

Pijmy więc wodę na zdrowie!

>>> Czytaj także: Dieta + ciąża = otyłe dziecko