Hurley będzie twarzą kampanii reklamowej znanej firmy sprzedającej futra Blackglama. Będzie pozowała do zdjęć ubrana w czarne futra z norek. "To szokujące, że bierze pieniądze za włożenie malutkich norek, które obdziera się ze skóry, gdy mają sześć miesięcy” - grzmi rzecznik PETA Robbie LeBlanc.

Reklama

W gronie kobiet, które reklamowały luksusowe czarne futra tej firmyk, są wprawdzie takie gwiazdy, jak Elizabeth Taylor, Maria Callas, Lauren Bacall czy Bette Davis. W reklamie marki pojawił się nawet kiedyś Ray Charles. Jednak to, co w XX wieku było nieodłącznym atrybutem gwiazdy, w XXI wieku może ją skompromitować. Wszystko wskazuje na to, że po ostrych atakach PETA hasło "What becomes a legend most?" Elisabeth Hurley zostanie teraz co najwyżej czarną legendą wśród aktorek, które nie dbają o prawa zwierząt.

W 2004 roku podobną kampanię Blackglama zaproponowała Cindy Crawford. Top modelka początkowo zgodziła się wystąpić w reklamie firmy, jednak ostatecznie ugięła się pod presją obrońców praw zwierząt i do podpisania kontaktu nie doszło. Modelce wytykano w dodatku hipoktyzję, bo w latach 90. brała z kolei udział w kampanii PETY pod hasłem "I'd rather go naked than wear fur".