godz. 0: Wyłącza się świadomość, większość organów odpoczywa.

godz. 1: Ciałem steruje teraz, niezależny od twojej woli, system wegetatywny.

godz. 2: Jeśli zjadłeś coś ciężkiego, da o sobie znać twoja wątroba.

godz. 3: Wegetatywny układ nerwowy zaczyna budzić organy wewnętrzne.

godz. 4: Intensywniej pracują płuca (palaczy atakuje kaszel).

godz. 5: Teraz podnosi się poziom hormonów płciowych - to dobry czas na seks.

godz. 6: Organizm przestawia się na dzień. Teraz najszybciej bije serce.

godz. 7: Pora wstać. Aby się ocucić, weź chłodny prysznic.

godz. 8: Układ pokarmowy nastawił się na przetwarzanie - zjedz śniadanie!

godz. 9: W świetnej formie jest mózg. Intensywnie pracuje trzustka.

godz. 10: Wzrasta kondycja fizyczna - serce jest gotowe na większe obciążenia.

godz. 11: Nie objadaj się, bo energię przekierujesz na proces trawienia.

godz. 12: Gdy mija południe, żołądek zaczyna się dopominać o kolejny posiłek. Twoja wątroba jeszcze odpoczywa. Dlatego nie jedz niczego ciężkiego i nie pij alkoholu, bo teraz silnie uderzy do głowy.

godz. 13: Potrzebujesz kolejnej porcji energii. Zjedz bogaty w węglowodany (kasza) i białko (drób) obiad. Składniki szybko się wchłoną, bo odpowiedzialne za to jelito cienkie wykazuje teraz wzmożoną aktywność.

godz. 14: Teraz trudno będzie ci się skupić na pracy wymagającej koncentracji. Jeśli masz ochotę, sięgnij po coś słodkiego. Nie przesadzaj jednak, bo nadmiar cukru ma działanie uspokajające.

godz. 15: Zaczynasz odzyskiwać wigor. Podnosi się też temperatura twojego ciała. Teraz znacznie łatwiej będzie ci się zająć pracą organizacyjną. O ile się nie przejesz, forma ta utrzyma się przez kilka godzin.

godz. 16: Jeśli chcesz coś przekąsić, skuś się np. na jogurt, warzywo czy świeży owoc. Zrezygnuj z wysokokalorycznych przekąsek, bo zamiast w energię, zamienią się w niechciany tłuszczyk.

godz. 17: Po godzinie siedemnastej twój mózg ponownie wchodzi na podwyższone obroty. Znowu możesz się zająć bardziej skomplikowanymi sprawami. Zacznij działać, bo niebawem ogarnie cię wieczorne lenistwo.

godz. 18: Minęła 18? Pomyśl o kolacji. Najlepiej gdybyś zjadł mały, lekkostrawny posiłek z niską zawartością tłuszczu i dużą ilością białka - takie proporcje przyspieszają twoją przemianę materii.

godz. 19: Nadal działasz, ale organizm przestawia się na tryb nocny. Zaczyna spadać tempo przemiany materii. Teraz najłatwiej nabawić się nadwagi - np. pogryzając przed telewizorem chipsy i popijając piwko.

godz. 20: Aby nie zakłócić naturalnego rytmu, odstaw kawę i inne pobudzające używki. Gdybyś poczuł głód, wypij szklankę ciepłego mleka lub napar z melisy. Rozleniwią cię i ułatwią późniejsze zasypianie.

godz. 21: To dobry moment na wzięcie odprężającej, ciepłej kąpieli. Żołądek ogranicza wytwarzanie soków trawiennych - jeśli coś teraz zjesz, będziesz to trawił o wiele dłużej niż normalnie.

godz. 22: Wyraźnie odczuwasz trudy minionego dnia. Zaczynają ci się kleić oczy - wzmożona senność to skutek szybko podnoszącego się poziomu melatoniny - substancji regulującej rytm dnia i nocy.

godz. 23: Znacznie spada poziom hormonów odpowiadających za stres. Twój organizm się wycisza. Teraz, zamiast myśleć o kłopotach, powinieneś położyć się spać.