Błyskawiczna dieta ananasowa

| Aktualizacja:
X

Dzięki świeżym ananasom schudniesz szybko i bez wyrzeczeń, a twoje ciało odmłodnieje. Wystarczą cztery dni specjalnej, ananasowej diety i od razu zgubisz dwa kilogramy! Oto gotowy jadłospis oraz kilka wskazówek, jak wybierać ten egzotyczny owoc.

psav

Ananasy – tylko świeże owoce, nie te z puszki! – mają silnie odchudzające właściwości. Zawierają bowiem unikalny zestaw enzymów i kwasów owocowych, które przyspieszają spalanie tłuszczu. Najważniejsza jest bromelina – enzym, który reguluje przemianę materii, pomaga strawić białko oraz oczyszcza przewód pokarmowy. Jej działanie wspomagają inne składniki ananasa, przede wszystkim witamina C, która także rozpuszcza tłuszcz i zwalcza wolne rodniki. Witaminy z grupy B poprawiają wydolność organizmu, zaś potas usuwa z tkanek nadmiar wody i kwas moczowy – będzie więc twoim sprzymierzeńcem w walce z cellulitem.

DZIEŃ 1

Obiad: Ryba z patelni z warzywami i ananasem

10 dag filetu z ryby (np. dorsza, kerguleny) oprósz mąką, posól, obsmaż na łyżeczce oleju i odłóż na bok. Oddzielnie podduś 2 łyżki pomidorów z puszki, tak aby powstał gęsty sos. Na patelni krótko podduś pół pora i 2 plastry ananasa. Dodaj pomidorowy sos, rybę, podgrzej wszystko razem. Nie mieszaj, aby składniki nie straciły odrębnych smaków. Porcja 330 kcal.

Kolacja: Kolorowe łódeczki z cykorii

Obierz świeżą gruszkę, pokrój i skrop 2 łyżeczkami soku z cytryny. Dodaj drobno pokrojony plaster ananasa i jedną cykorię (zostaw kilka listków). Wymieszaj wszystkie składniki i napełnij sałatką liście cykorii. 5 dag miękkiego żółtego sera, np. goudy, pokrój w kostkę i posyp nim łódeczki. Na koniec dodaj drobno posiekany szczypiorek. Zjedz z kromką pumpernikla. Porcja 270 kcal.

DZIEŃ 2

Obiad: Omlet z ananasem

Roztrzep 2 całe jajka. Przypraw odrobiną soli i mielonym imbirem lub kardamonem. Na patelni rozgrzej łyżkę oleju, wylej na nią masę jajeczną. Gdy omlet zetnie się od spodu, obróć go delikatnie, aby zrumienił się z drugiej strony. Wyłóż omlet na talerz, ułóż na nim 2 plastry ananasa, posyp 2 łyżeczkami uprażonych ziaren sezamowych. Porcja 340 kcal.

Kolacja: Orzeźwiająca sałatka z selerem

Z połówki małego ananasa wydrąż miąższ i pokrój go w drobną kostkę. 2 surowe pieczarki obierz i pokrój w plastry, następnie skrop sokiem z cytryny. Pokrój 2 łodygi selera naciowego. Wymieszaj wszystkie składniki. Posyp tartym żółtym serem. Na sos wymieszaj 150 ml jogurtu naturalnego zmieszanego z łyżeczką majonezu i odrobiną curry. Porcja 310 kcal.

czytaj dalej


DZIEŃ 3

Obiad: Soczysty szaszłyk z indyczej piersi

15 dag indyczej piersi oraz 15 dag ananasa pokrój w spore kawałki. Nadziewaj na szpadki do szaszłyków na zmianę – raz kawałek mięsa, raz kawałek owocu. Na koniec skrop szaszłyki olejem, obsyp ziołami, np. rozmarynem. Upiecz w piekarniku w temp. 180 st. Już na talerzu przypraw odrobiną soli i pieprzu . Zjedz z 2 łyżkami brązowego ryżu. Porcja 424 kcal.

Kolacja: Sałata z kozim serkiem i grzankami

Umyj i dobrze wysusz kilka liści zielonej sałaty, np. lodowej lub pierzastej. Pokrój w kostkę 2 plastry świeżego ananasa i 3 dag koziego sera. Dodaj do sałaty. Na sos wymieszaj łyżeczkę oliwy z łyżeczką soku cytrynowego, odrobiną cukru i soli. Polej sosem sałatę. 2 kromki grahamki pokrój w kostkę i usmaż grzanki na patelni bez tłuszczu. Gorącymi posyp sałatę. Porcja 370 kcal.

DZIEŃ 4

Obiad: Sznycel słodko-pikantny

15 dag sznyclówki cielęcej oczyść z błon i rozbij lekko uchwytem noża. Usmaż mięso z obu stron na łyżce oleju i odłóż w ciepłe miejsce. Pozostały po smażeniu tłuszcz podlej odrobiną wody z sokiem z cytryny. Dodaj kroplę sosu tabasco. Rozgrzej patelnię i wrzuć do sosu pokrojony w kostkę plaster ananasa. Na chwilę wrzuć mięso, przypraw solą i czarnym pieprzem. Zjedz z pieczonym ziemniakiem. Porcja 423 kcal.

Kolacja: Lekka ryżowa sałatka z szynką

Ugotuj na sypko 3 dag (2 łyżki) ryżu basmati i ostudź. Pokrój w kostkę 4 dag drobiowej szynki i plaster ananasa. Wymieszaj wszystkie składniki i odstaw na godzinę do lodówki, aby sałatka nabrała smaku. Na tarce zetrzyj kawałek parmezanu. Posyp sałatkę po wierzchu serem i posiekaną natką pietruszki. Porcja 253 kcal.

czytaj dalej >>> Jak wybrać dobrego ananasa


Jak wybrać dobrego ananasa?

Z kupnem świeżego ananasa nie powinnaś mieć teraz kłopotów. Zimą tych egzotycznych owoców jest w supermarketach sporo. Ważne tylko, byś kupiła owoc zdrowy. Dojrzały ananas nie musi mieć równomiernie złocistożółtej skórki. Może być miejscami zielonkawy. Najważniejsze jest, by słodko pachniał! Zanim więc wybierzesz owoc, powąchaj go, najlepiej przy nasadzie. Liście powinny być świeże i soczyste.

Unikaj owoców z miękkimi miejscami, z widoczną przy nasadzie pleśnią i brązowymi liśćmi. To znak, że owoc zaczyna się psuć. Zdrowy może w domu poleżeć i kilka dni.

Udostępnij na Facebooku
Źródło: dziennik.pl
    • ~betka2
      2011-12-08 01:30
      Nalezy do najslodszych, jesli bedziesz go jadla prosto z puszki, Dziecinko! Slyszalas cos o bromelinie??? A weglowodany, ktorych jest SLADOWA ilosc w ananasie, odpowiednio dobrane wspomagaja nawet odchudzanie, ale...trzeba sie na tym znac! Generalnie, nie nalezy zabierac glosu w temacie , o ktorym nie ma sie nawet zielonego pojecia!!! Pozdrawiam!
    • ~betka2
      2011-12-08 01:30
      Nalezy do najslodszych, jesli bedziesz go jadla prosto z puszki, Dziecinko! Slyszalas cos o bromelinie??? A weglowodany, ktorych jest SLADOWA ilosc w ananasie, odpowiednio dobrane wspomagaja nawet odchudzanie, ale...trzeba sie na tym znac! Generalnie, nie nalezy zabierac glosu w temacie , o ktorym nie ma sie nawet zielonego pojecia!!! Pozdrawiam!
    • ~dietetyk
      2015-03-18 17:39
      Ananas na odchuszanie jest super Wszyscy dietetycy go polecają !
    AutorUwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.