Co jednak gdy chcielibyśmy oddać lub wymienić nieudany podarek do sklepu. Przyjęcie takiego towaru zależy od polityki sklepu i dobrej woli sprzedającego. Prawo nie nakazuje sklepom wymieniania nietrafionych prezentów. Na szczęście wiele sklepów wychodzi w tym względzie naprzeciw konsumentom.
Jeżeli jest to sklep należący do konkretnej sieci, to możliwy jest zwrot czy wymiana w innym mieście, w tym samym sklepie. Oczywiście, zawsze jest warunek: trzeba posiadać paragon, czyli dowód zakupu - wyjaśnia Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie.
Rzecznik konsumenta przypomina, że takie same prawo dotyczy również zakupów dokonanych drogą internetową. - Nie musi to być paragon fiskalny, może być to faktura lub potwierdzenie, że taka umowa miała miejsce. Musi być udowodniony zakup u konkretnego sprzedawcy - dodaje.
Longina Kaczmarek radzi, aby przed kolejnymi zakupami prezentów pamiętać o zachowaniu paragonu. To nie tylko ułatwi nam wymianę towaru, ale też będzie pomocne w trakcie reklamacji w sklepie. Nie zapominajmy o tym, że sprzedawca odpowiada za towar przez dwa lata.