Inne

Cztery plakaty promujące drugą serię popularnego serialu "Plotkara", który będzie miał w Stanach premierę 1 września, skrytykowała Parents Television Council (Telewizyjna Rada Rodziców): bo po pierwsze na jednym z plakatów aktorka Leighton Meester występuje topless w scenie intymnej, a po drugie - na innym aktor Chace Crawford leży w łóżku ze starszą, dojrzałą kobietą. Według Rady, w ten sposób twórcy serialu podważają wartości, które rodzice wpajają dzieciom.

Inne

Bo przecież akcja serialu "Plotkara" (jego pierwszą serię pokazywało TVN7) toczy się w środowisku licealnym, przedstawia losy dwóch rywalizujacych ze sobą bogatych, zepsutych nastolatek z Nowego Jorku. Mało który rodzic spodziewałby się, że będą go promować "dorosłe" zdjęcia. Za czasów Beverly Hills 90210 byłoby przecież nie do pomyślenia, by pokać Kelly czy Brendę topless (ale już kuszące bikini nikogo nie gorszyło...)

Zdjęcia promujące "Plotkarę" nie są bardzo skandalizujące, ale zamieszanie wywołały wielkie. Bo ostatnio w Ameryce coraz częściej sprzedaje się młodzieżowe tematy w erotycznej oprawie - wystarczy przypomnieć zdjęcia piętnastoletniej Miley Cirus w "Vanity Fair". A to nakręca medialną spiralę oskarżeń i skandali.

"To z daleka śmierdzi desperacją, specjalnie reklamują się tak kontorwersyjnie i na granicy smaku, byśmy wywołali ich do tablicy" - powiedziała agencji Associated Press Melissa Henson, rzecznik prasowy Rady.

Szef marketingu stacji CW broni się jednak: "Staramy się dotrzeć do widzów w sposób, który się im spodoba i który docenią. Tego typu kampania trafi do osob, które lubią "Plotkarę". Bo zdaniem stacji CW w odróżnieniu od tego, co wydaje się przedstawicielom Parents Television Council, nastolatki nie są wcale takie niewinne. Poza tym jak się okazuje, twórcy serialu adresują program do starszych widzów - kobiet w wieku 18-34 lata.

Cała sprawa pokazuje oczywiście jeden żelazny, obowiązujący od lat mechanizm. Chcesz coś sprzedać? Użyj do tego "seksu".