PIJ WITAMINY!

Reklama

To całkowicie naturalne, że latem – w gorące dni – jesteśmy bardziej spragnieni. Sezonowe letnie warzywa i owoce oferują to, czego akurat potrzebuje nasz organizm i wtedy też są najlepsze, najzdrowsze i najsmaczniejsze. Warzywa, owoce oraz soki powinny stać się naszym nieodłącznym towarzyszem. Pomagają nie tylko ugasić pragnienie, ale także pozwalają uzupełnić braki płynów w organizmie. Nie czekaj więc, aż zachce ci się pić. Sięgaj po jabłko, truskawki, arbuza lub sok przy każdej możliwej okazji.

OWOCOWO-WARZYWNY KNOW-HOW

  • Wybierz arbuzy - im czerwieńsze, tym lepsze, bowiem zawierają więcej wzmacniającego serce likopenu. Ponadto, arbuzy zawierają pektyny i błonnik, które wspomagają perystaltykę jelit i wywołują uczucie sytości.
  • Sięgnij po owoce jagodowe, czyli truskawki, maliny, jagody, porzeczki, które dostarczają nam cennych przeciwutleniaczy. Natomiast jagody czarne (zwane także borówkami) wzmacniają nasz wzrok dzięki zawartości flawonoidów i antocyjanów.
  • Marchewki latem są najlepsze – nie tylko dla opalenizny (dzięki zawartości karotenu). To także bardzo dobre źródło błonnika, który wspomaga trawienie.
  • W gorące dni niezastąpione będą soczyste melony – dostarczą one naszemu organizmowi prowitaminy A (ważnej dla skóry i układu odpornościowego), witaminy C oraz kwasu foliowego (ten polecany jest przede wszystkim kobietom w ciąży). A jak gaszą pragnienie!
  • O letnich pomidorach śpiewa się nawet piosenki. I nic dziwnego, bowiem nie tylko świetnie smakują, ale i są świetnym źródłem likopenu, który wzmacnia serce. Ale nie tylko – zawierają dużo błonnika, witaminy C i potasu. Dietetycy przypominają ponadto, że szklanka soku pomidorowego pita codziennie zapewni nam zdrowie, urodę, młodość, a także ukoi skołatane nerwy.
  • Brokuły i kalafiory możemy serwować na obiad na zmianę z ziemniakami i ryżem. Są one świetnym źródłem prowitaminy A, witamin z grupy B1, B2, PP, a także wapnia, fosforu, żelaza i magnezu.

Bierz z natury i lata to, co najlepsze! Wybieraj warzywa, owoce oraz soki, które oferują ci witaminy i orzeźwienie, którego potrzebujesz w gorące dni. Pamiętaj, by spożywać 5 porcji warzyw, owoców lub soku dziennie i staraj się, by porcje były różnorodne i spożywane regularnie. Korzystaj z lata i ciesz się nim, póki trwa. Bo jesień już tuż, tuż...

_________________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Jej koszmar: 2 metry wzrostu i 215 kilo wagi
>>> Pozbądź się tłuszczu jedną tabletką
>>> Im jesteśmy biedniejsi, tym grubsi