Na pomysł przeprowadzenia takich badań wpadł internetowy sklep z kosmetykami "VIE at home" – firma była ciekawa, na jakiej podstawie kobiety wybierają swoje pomadki, żeby móc zaoferować im potem jak najlepsze usługi.

Reklama

WYNIKI ANKIETY BYŁY DO PRZEWIDZENIA

Ankietę wypełniło 3000 kobiet. Rzecznik firmy powiedział, że zaskoczyło ich jak bardzo kolor pomadki ma wpływ na samopoczucie kobiet.

Przed wszystkim 7 na 10 pań stwierdziło, że dobiera kolor pomadki nie do stroju czy akcesoriów, tylko do nastroju jaki mają w danym dniu. 75 procent pań orzekło też, że gdy chcą sobie poprawić nastrój lub po prostu zmienić go, używają konkretnych kolorów pomadek.

"Poprzez nałożenie czerwonej pomadki kobiety czują się bardziej pewne siebie, seksowne i czują, że panują nad sytuacją – być może to jest powodem tego, że panie które używają właśnie tego koloru pomadki świetnie radzą sobie zawodowo" – dodaje rzecznik prasowy "VIE at home".




I tak panie, które stosują czerwień jasną, jaskrawą, w odcieniach koralowych, jak Christina Aguilera, zwykle mają lepsze perspektywy zawodowe niż panie, które używają bardziej stonowanych kolorów.


Panie, które stosują czerwień głęboką, winną i nasyconą, czują się bardziej zmysłowo i seksownie. Przykładem jest tu Julianne Moore.

Reklama

Według raportu, gdy kobieta ma na ustach odcień lekko różowy lub cielisty (jak Paris Hilton czy Beyonce), oznacza to, że jest szczęśliwa i ma udane życie erotyczne. Z kolei usta nagie, nie ubrane w szminkę czy błyszczyk, pokazują kobietę niepewną swoich wdzięków, nieśmiałą i nie potrafiącą czerpać ze swojej kobiecości.

Żeby stworzyć pewien profil kobiet używających pomadek, specjaliści poprosili je aby określiły swoje cechy i kolory pomadki, której najczęściej używają. Miały ocenić swój poziom szczęścia, pewności siebie i sukcesu zawodowego. 55 procent zdecydowanie stwierdziło, że dopiero po nałożeniu koloru na usta, czują się gotowe do wyjścia z domu.



Okazało się, że każda kobieta używa średnio 5 podobnych odcieni , ale w torebce nosi tylko jedną pomadkę. Firma organizująca badania stwierdziła, że to tylko dowód, że pomadka to najważniejszy kolorowy kosmetyk kobiety. Tak było kiedyś, gdy wybór kosmetyków był mniejszy, i tak jest teraz.

Używanie szminki to tani i sprawdzony sposób, żeby kobieta poczuła się choć trochę zadbana i pewna siebie. I rzeczywiście tak jest, nawet już niewielki kolor rzucony na usta, ładny połysk, dają wrażenie inności i zwracają na kobietę uwagę. Są dla otoczenia sygnałem, że się stara i doskonale wie, w czym jest jej do twarzy.

__________________________________________________

NIE PRZEGAP:

>>> John Galliano, wielki czarodziej mody
>>> Hinduski seks to nie tylko "Kamasutra"
>>> Czy ty też robisz błędy w związku?

Mauss