Twarz 41-letniej aktorki Rachel Weisz, promującej krem przeciwzmarszczkowy L'Oreal Revitalift Repair 10 okazał się dla ASA mało wiarygodny. Specjaliści monitorujący rynek reklamowy uznali, że twarz aktorki nadmiernie wygładzona ręką grafika jest dla konsumentek myląca.

Reklama

Nie jest to pierwsza reklama z wyretuszowanym wizerunkiem gwiazdy, którą ASA skrytykowało i wydało zakaz jej publikowania. W zeszłym roku podobny zakaz został nałożony na reklamy L'Oreal z udziałem Julii Roberts i Christy Turlington.

L'Oreal broni kampanii reklamowej i wizerunku gwiazdy, podkreślając, że efekt widoczny na zdjęciach to w dużej mierze zasługa mocnego oświetlenia, jakie zostało wykorzystane podczas sesji zdjęciowej. Koncern przyznał jednak, że zdjęcia zostały poddane obróbce graficznej, co nikogo nie zaskakuje.

"Uznaliśmy, że na zdjęciu cera aktorki jest zasadniczo zmieniona, jest nadmiernie wygładzona. Mamy zatem podstawy twierdzić, że wizerunek zamieszczony w reklamie pokazuje mylące i przesadne działanie produktu" - wyjaśnia ASA. (PAP Life)

mdn/ dki/

Reklama