Nabywcą sukienki jest Fundacion Museo De La Moda - prywatne muzeum mody z Chile. Dochód ze sprzedaży kreacji przekazany zostanie na charytatywną fundację Amy Winehouse Foundation, którą po śmierci wokalistki założyli jej rodzice.

Reklama

Jasną sukienkę, której ozdobą jest nadrukowany wzór czerwonych kropek zaproponowała piosenkarce na okładkę przebojowego albumu z 2006 roku stylistka Louise Winwood i to ona wypożyczyła ją od projektantki Disai Sorakraikitikul. Winwood dodała do niej gruby, czerwony skórzany pasek i buty w lamparci wzór. Sesje na okładkę zrobiła fotografka Mischa Richter.

Po śmierci piosenkarki projektanta przekazała sukienkę na rzecz jej fundacji, która ma pomagać młodym, wrażliwym ludziom, którzy borykają się z życiowymi problemami.

- To, co czyni tę sukienkę tak specjalną, to fakt, że przypomina nam o niepowtarzalnym głosie i wspaniałym talencie Amy Winehouse, czymś, co rezonować będzie w całej generacji - powiedziała Kerry Taylor, właścicielka domu aukcyjnego, który wystawił kreację na sprzedaż.

- Nawet nie umiem powiedzieć, jak wdzięczny jestem Kerry i Disai za ich wsparcie i ciężką pracę. Jesteśmy przeszczęśliwy i to cudowna inauguracja działania naszej fundacji. Już jutro odwiedzimy organizację charytatywną, którą wspiera bezdomnych, do której trafią pieniądze - powiedział Mitch Winehouse, ojciec Amy.