Federalna Komisja Handlu USA dowiodła, że obietnice składane przez markę są nieprawdziwe. Po długiej walce sportowa marka musi zapłacić 25 mln odszkodowania za podawanie nieprawdziwych informacji, które miały pomóc w sprzedaży ich produktu.

Reklama

Komisja twierdzi, że marka nie posiadała żadnych solidnych dowodów naukowych, że chodzenie w butach EasyTone, albo bieganie w butach RunTone, pomaga wysmuklić nogi.

"Federalna Komisja Handlu chce, aby reklamodawcy zrozumieli, że muszą ponosić odpowiedzialność i mieć pewność, że to, co obiecują w reklamach ma silne naukowe podstawy" - wyjaśnił David Vladeck z Federalnej Komisji Handlu.

Adidas, który jest właścicielem marki Reebok, nie zgadza się z decyzją komisji i podkreśla, że jest wielu zwolenników tych butów, którzy wierzą w ich działanie.

"W celu uniknięcia przedłużającej się batalii prawnej, Reebok zdecydował się na dokonanie orzeczonej wpłaty, co nie oznacza, że zgadza się z decyzją i zarzutami komisji" - powiedział przedstawiciel marki. "Nie zamierzamy zrezygnować z dalszego wykorzystywania technologii zastosowanej w butach EasyTone. Są to pierwsze buty, które inspirowane było treningiem na piłce stabilizującej" - dodał.

Pieniądze z odszkodowania zostaną przekazane na refundację dla klientów, którzy zgłosili zażalenie wynikające z braku efektywności butów.