Modowa Biała Noc z czwartku na piątek przerosła oczekiwania organizatorów. Media podkreślają, że nikt nie spodziewał się tak ogromnego zainteresowania i tak masowego udziału w dziesiątkach imprez, przyjęć, koncertów i prezentacji, w których uczestniczyły także gwiazdy filmu, sportu i rozrywki. To był prawdziwy tryumf - podsumowuje całe wydarzenie piątkowe "Corriere della Sera".
Oblężenie przeżywały salony najbardziej znanych projektantów i domów mody na via Condotti, Borgognona, Frattina, Sistina. Na Piazza San Silvestro odbył się wielki bal. W słynnych sklepach witano gości koktajlami i podejmowano prawdziwie po królewsku. Klientów osobiście witali znani projektanci.
Niektóre artykuły najsłynniejszych marek sprzedawane były po wyjątkowo atrakcyjnych cenach. I tak na przykład rozchwytywane były kultowe bransoletki Valentino w cenie...50 euro.
Redaktor naczelna włoskiej edycji pisma "Vogue" Franca Sozzani , która zorganizowała Białą Noc Mody wraz z władzami Rzymu, powiedziała, że jej celem było przybliżenie wszystkim fanom mody słynnych firm , uchodzących w powszechnej opinii wręcz za "niedostępne".
"Chcemy, żeby ludzie zrozumieli, że sklepy te są otwarte, nie tylko w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale że trzeba przezwyciężyć strach przed przekroczeniem progu tych miejsc, błędnie uważanych za 'święte'"- przekonywała Sozzani.