Obecnie nie wyobrażamy sobie bez nich życia, a jednak osiem dekad temu kobiety mogły o nich co najwyżej pomarzyć. Kobiece modele dżinsów – dopasowane do damskiej sylwetki, skrojone na miarę kobiecej budowy i gustu. 75 lat temu marka Levi Strauss & Co. zaryzykowała i na zawsze zmieniła kobiecą modę – czytamy w serwisie kobieta24.pl. Pod koniec 1934 roku na rynku pojawiły się „Lady Levi’s Jeans” – pierwsze na świecie dżinsy zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

Reklama

„Decyzja Levi Strauss & Co. o stworzeniu kobiecych dżinsów była bardzo postępowa i odważna”- kobieta24.pl cytuje Lynn Downey, zajmującą się badaniem historii marki Levi Strauss & Co. „Spodnie nadal nie były typowo damską częścią garderoby, wciąż były zarezerwowane dla pracujących mężczyzn. Nowa linia Lady Levi’s wyprzedziła typowe w tamtych czasach pojmowanie poczucia wolności – tym samym nowy wymiar wyzwolenia, który miał swój początek na Zachodzie stał się międzynarodowym fenomenem”.

Przed tym przełomem dżinsy – początkowo ubiór dedykowany amerykańskim kowbojom i farmerom – dostępne były tylko w męskich fasonach. Skazane na nie kobiety sięgały po nie już od około 1900 roku – np. po męski model 501®Jeans.

Pierwszy damski model tych kultowych spodni podkreślał kobiece atuty zwężającymi się nogawkami i charakterystycznymi „przetarciami”. Był dedykowany farmerkom, jak również pasjonatkom nowych trendów. Już w 1935 w magazynie „Vogue” ukazał się pierwszy, poświęcony im i opatrzony zdjęciami artykuł.

Media