Warszawa staje się polską stolicą mody. Działają już tu sklepy sławnych firm - Escady, Burberry, Ermenegildo Zegny czy Max Mary. - Wielu mieszkańców stolicy zaczyna się przyzwyczajać do luksusowych produktów - mówi Jerzy Mazgaj, właściciel spółki Paradisegroup, która wprowadziła do Polski marki Hugo Boss, Burberry czy Ermenegildo Zegna, a teraz koordynuje otwarcie butiku Armaniego. - Niedawno amerykański magazyn ekonomiczny „Harvard Business Review” ocenił, że Polacy mogliby nabywać markowe rzeczy nawet za kilkaset milionów dolarów rocznie - dodaje.

Przedstawiciele firm działających w branży mody twierdzą, że coraz więcej osób śledzi najnowsze światowe trendy i z roku na rok rosną wymagania co do jakości oferowanego towaru. Co więcej, okazuje się, że jeżeli dana osoba zdecyduje się na zakup markowej rzeczy, to nie żałuje na ten cel pieniędzy. - Nie wszyscy moi klienci są bogaczami. Klasyczne ubrania znajdują nabywców zawsze. Markowa rzecz podkreśla status jej właściciela - mówi Maria Loretti, właścicielka sklepu Versace Collection w Galerii Mokotów. - Do mojego butiku przychodzą też warszawiacy, którzy za jednym razem potrafią kupić nawet kilka garniturów, koszul i płaszczy. Bez zmrużenia oka płacą za nie nawet kilkanaście tysięcy złotych - dodaje.

Ascetyczne wnętrze
Pierwszy w Polsce butik Armaniego będzie mieścił się w zabytkowej kamienicy przy Nowym Świecie. Obecnie dobiegają końca prace przy renowacji fasady budynku. Wnętrze sklepu ma robić na klientach wrażenie - dominować w nim będzie szkło, metal i stal. Koszt inwestycji jest szacowany na 1,5 mln euro.

Natomiast sprowadzone do stolicy ubrania z najnowszej kolekcji Armaniego będą warte około 900 tys. euro. - Projekt stołecznego butiku jest wzorowany na londyńskim sklepie Emporio Armani, który znajduje się na Brompton Road - tłumaczy wysoki koszt inwestycji Jerzy Mazgaj. - Nasz butik będzie jednym z nowocześniejszych sklepów Armaniego w Europie. Tego typu wystroju wnętrza nie spotkamy nawet we Włoszech - ojczyźnie projektanta - dodaje. W stołecznym butiku o powierzchni 350 metrów kwadratowych mieszkańcy stolicy będą mogli kupić ubrania, obuwie i inne akcesoria.






Reklama

Bardzo drogo nie będzie
Początkowo pojawią się w nim dwa rodzaje kolekcji: Armani Jeans, czyli tańsza linia ubrań dla kobiet i mężczyzn, której sztandarowym produktem są oczywiście dżinsy, oraz Emporio Armani - niekonserwatywna i mniej kosztowna linia dla młodszych fanów mody.

Z czasem kolekcja może zostać uzupełniona o projekty z wyższej półki. - Nie wykluczamy tego - mówi Mazgaj. Natomiast nie będziemy sprowadzać najdroższych modeli, bo te jest ciężko sprzedać - dodaje.

Ceny ubrań w warszawskim butiku mają być zbliżone do obowiązujących w sklepach w Mediolanie czy Londynie. Na przykład garnitur, w zależności od modelu i materiału, będzie kosztował od 2500 do 3500 zł, a dżinsy z linii Armani Jeans od 700 do 1100 zł.

Galeria akcesorów z najnowszej kolekcji, która trafi do warszawskiego butiku:






1. Cekinowy beret w biało-czarne pasy, 780 zł
2. Chiński czarny kapelusik, 400 zł
3. Okulary ze srebrnym orłem, 1000 zł
4. Granatowo-czerwona torba Tango, 2200 zł
5. Czerwone szpilki, wzór
6. Torba z wężowej skóry, wzór




Pokaz mistrza

Jesienią zaplanowano także w Warszawie wielki pokaz mody prezentujący najnowsze projekty Armaniego. Nie jest jeszcze wiadomo, gdzie ustawiony zostanie
wybieg dla modelek. Niewykluczone, że impreza zostanie zorganizowana na Nowym Świecie.

Tymczasem od popularności warszawskiego butiku zależy los sklepów Armaniego w innych miastach. - Warszawski rynek będzie testem, ale jesteśmy przekonani, że odniesiemy sukces, tak jak w przypadku sklepów Burberry czy Hugo Bossa - mówi Jerzy Mazgaj. - W przyszłym roku zamierzamy otworzyć podobne butiki we Wrocławiu, w Krakowie i Poznaniu - dodaje.

Dla wielbicieli światowych trendów w modzie mamy następną dobrą wiadomość. Do otwarcia w Warszawie firmowych sklepów szykują się kolejne ekskluzywne marki - Louis Vuitton i Chanel. Na razie nie są znane szczegóły, ale możliwe, że sklepy tych firm znajdą się w luksusowym wieżowcu Złota 44.




Ulubiony projektant gwiazd

Giorgio Armani to jeden z najsłynniejszych światowych projektantów mody. Urodził się 11 lipca 1934 r. w Piacenzy we Włoszech. Karierę zaczynał jako dekorator witryn sklepowych, następnie dołączył do domu mody Nino Cerruti.
Swoją pierwszą markę ubrań - Giorgio Armani - założył w 1974 r. razem z przyjacielem Sergio Galeottim. Od tego czasu stał się ulubionym projektantem gwiazd. Ubierał m.in. Richarda Gerersquo;a, Julię Roberts czy żonę Toma Cruisersquo;a, Katie Holmes (zaprojektował jej suknię ślubną).

Włoski projektant jest właścicielem kilkunastu linii ubrań, od najbardziej ekskluzywnej Giorgio Armani i Armani Prive do tych bardziej przystępnych, które pojawią się w Warszawie - Armani Jeans i Emporio Armani.
Ubrania projektanta można kupić w kilkuset sklepach na wszystkich kontynentach. Linia Emporio Armani to jego najbardziej popularna marka - można na nią trafić aż w 140 firmowych butikach na świecie. Dla kontrastu: kolekcje Armani Collezioni znajdują się tylko w 13 butikach w najdroższych krajach świata.