Kolekcja ma zwalczać popularny ostatnio trend ubierania dzieci niczym małych-dorosłych. Do współpracy Oscar de la Renta zaprosił ekspertkę od odzieży dziecięcej - Catherine Monteiro de Barros - która 17 lat temu założyła luksusową markę odzieżową dla dzieci Papo d'Anjo.

Reklama

"Te ubrania skierowane są do rodziców, którzy chcą, aby ich dzieci wyglądały jak dzieci" - powiedziała designerka. Próżno więc oczekiwać, że w kolekcji dla najmłodszych znajdą się wymyślne kreacje z organzy, które de la Renta proponuje na wybiegach, a gwiazdy noszą na czerwonych dywanach.

Kolekcja dziecięca składać się będzie zarówno z ubrań dla dziewczynek, jak i chłopców, w wieku od 18 miesięcy do 14 lat. W sklepach ma pojawić się jesienią 2012 roku.

W ostatnich latach Oscar de la Renta tworzył już limitowane kolekcje dla dzieci, ale dochód z nich przeznaczony był na cele charytatywne. Decyzja o stworzeniu regularnej linii dla najmłodszych to odpowiedź na potrzeby rynku, a te napędzają ostatnio wyobrażenia o stylowych młodych celebrytach jak Suri Cruise czy synowie Gwen Stefani. Swoje propozycje dla najmłodszych mają już takie marki jak Stella McCartney, Fendi i Gucci. Niewykluczone, że wkrótce taką ofertę przygotuje także świeżo upieczona mama - Victoria Beckham, która w końcu doczekała się córki.