Przebadano 120 osób z Polski i Australii, w wieku od 18 do 30 lat. Użyto metody NeuroTrace, która pozwala określić u uczestników reakcję emocjonalną na daną muzykę i ożywienie, jakie temu towarzyszy.

Reklama

Badanych podzielono na dwie grupy: pierwsza miała najpierw wysłuchać piosenki danego wykonawcy, potem obejrzeć teledysk. Druga grupa robiła to w odwrotnej kolejności. Badani musieli obejrzeć i wysłuchać teledysków Dody ("Nie daj się"), Feel ("Jak anioła głos"), Nicka Cave’a, Ricky Lee, Madonny i Justina Timberlake’a.

Generalnie, większe ożywienie generowały klipy niż sama muzyka. Ranking wygrała bezapelacyjnie Madonna z piosenką "Give It 2 Me".

Teledysk Dody podobał się wszystkim badanym mężczyznom, a Australijczykom nawet bardziej, choć u kobiet nie zaobserwowano specjalnego ożywienia. Paniom już bardziej pasowała sama piosenka, na teledysk pozostały obojętne.

One za to reagowały znacznie bardzie emocjonalnie na wideoklip zespołu Feel, który w ogóle zebrał pozytywne oceny wśród Polaków. Australijczykom podobała się tylko jedna scena teledysku.

Wybrane wnioski MTV Networks Polska uwzględni przy opracowywaniu polityki muzycznej swoich stacji, co pewnie oznacza, ze czeka nas więcej "dodyzmu" na ekranie naszego telewizora.