Jaka jest strategia awansu? Bilans własnych błędów. Jeśli poważnie myślisz o zrobieniu kariery i jej chcesz poświęcić kilka lat swojego życia, to posłuchaj rad specjalistów. Oto, co mają do powiedzenia na ten temat.

TRZY KROKI DO AWANSU

Krok pierwszy:

Demonstruj chęć do pracy. Żaden pracodawca nie awansuje osoby, która pracuje jak za dawnych, "dobrych" czasów. Hasło: "czy się stoi czy się leży..." włóż między bajki. Dzisiaj nikt się w pracy nie leni. Picie herbatki i ploteczki to przeszłość.

Psychologowie biznesu twierdzą, że szefowie najchętniej awansują osoby, które otwarcie demonstrują chęć do pracy. Więc jeśli skończyłaś projekt, to zamiast robić sobie kilkudniową przerwę w obowiązkach, zapytaj, czy możesz dołączyć do następnego. Gdy masz wolną chwilę, postaraj się pomyśleć o jakimś usprawnieniu, które pomoże w pracy innym. Jednym słowem: niech twój szef wie, że lubisz pracować i warto w ciebie inwestować.

Krok drugi:

Mów o nowych pomysłach. Siedzenie podczas spotkań w końcu sali i wydymanie warg, gdy koleżanka prezentuje nie najlepszy nawet projekt nic nie da. Musisz być aktywna i wykazywać inicjatywę. Staraj się dobrze przemyśleć każdy swój pomysł i sposób jego zaprezentowania. Dukanie: "gdzieś to widziałam, ale nie wiem gdzie, ale myślę, że byłoby dla naszej firmy dobre" nie ma sensu. No, chyba że chcesz wyjść na niezorganizowaną improwizatorkę.

Krok trzeci

Dotrzymuj terminów. To piekielne ważne. Tak zwany deadline jest po to, by go dotrzymać. Nie ma nic bardziej irytującego niż osoba przekładająca moment oddania jakiejś pracy w nieskończoność. Jeśli zdarza ci się to często, to zapomnij o jakimkolwiek awansie.

_____________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Złamane serce naprawdę boli
>>> Pijące kobiety mają lepsze życie erotyczne
>>> Za sprośne sms-y można trafić za kratki