A wszystko za sprawą marki Kenzo, która czerwonymi makami - kwiatem, który stanowi wizerunek najsłynniejszego zapachu marki "Flower by Kenzo" - od lat przyozdabia najsławniejsze miejsca świata, np. Plac Czerwony w Moskwie czy Plac przy Centrum Pompidou w Paryżu.

Jako pierwsi ogromny czerwony klomb zobaczyli paryżanie w maju 2001 roku. Wówczas fala mieniących się płatków zalała plac Beaubourg. 150 tys. kwiatów, które tworzyły to prawdziwe dzieło sztuki, zostało następnie rozdanych oczarowanym przechodniom. W ten sposób KENZO zapoczątkowało te niezwykłe happeningi.

A po co to wszystko? Otóż Kenzo chce w ten sposób uczynić świat piękniejszym. A inspirację czerpie z natury. Pola makowe wyrastają w centrum miast, aby wnieść w życie miejskie optymizm, a betonowy świat uczynić nieco przyjaźniejszy. I trzeba przyznać, że idea jest świetnaKenzo wybrało ten kwiat jako symbol, ponieważ mak wydaje się delikatny i ulotny, jest jednak silny i żywotny.

Pola makowe mają charakter artystycznych happeningów, które przyciągają tłumy nie tylko mieszkańców danego miasta. Dlatego zapraszamy nie tylko warszawiaków 11 września na niezwykły spacer po czerwonej łące. Z kolei każdy, kto przyjdzie na makowe pole 12 września, na pamiątkę otrzyma bukiet tych pachnących kwiatów.