Paulina Holtz chętnie została twarzą akcji. Jak mówi: "Sama jestem mamą (aktorka ma dwie córki – od. red.) i wiem, jak często rodzice poszukują informacji na temat ochrony zdrowia dziecka. Takiej rzetelnej, fachowej wiedzy, ale też przystępnej i zrozumiałej. Kampania >Szczepisz = Chronisz. Stop Pneumokokom< z taką informacją wychodzi im naprzeciw".

Reklama

CZY SŁUSZNIE BOIMY SIĘ PNEUMOKOKÓW?

Pneumokoki, mimo zabawnej nazwy, są bardzo groźne. Powodują śmiertelne choroby, takie jak sepsa czy zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych. Najbardziej narażone na zachorowanie są dzieci od 2 miesiąca do 2 roku życia, ze względu na niedojrzały jeszcze układ odpornościowy. Dlatego aktorka bardzo cieszy się, że może wspomóc kampanię swoją osobą:

"Jeśli dzięki temu uda się dotrzeć z informacją o zagrożeniach do większej liczby odbiorców, będzie to dla mnie naprawdę cenne" - mówi Paulina. Holtz nawołuje rodziców i krewnych dzieci, aby zamiast drogich zabawek czy kolejnych śpiochów, zainwestować w szczepionki, które mogą uratować życie.

Kampanię rozpocznie Błękitny Miesiąc Edukacyjny - akcja skierowana bezpośrednio do rodziców, prowadzona w 400 przychodniach w całej Polsce. Dla rodziców przygotowano również poradnik, film edukacyjny oraz nową, interaktywną stronę internetową.

Kampania "Szczepisz = Chronisz. Stop Pneumokokom" jest kontynuacją działań edukacyjnych prowadzonych od 2005 roku pod nazwą "Stop Pneumokokom". Więcej informacji na interaktywnej stronie internetowej akcji.