Z badań przeprowadzonych przez OBOP wynika, że Polki wiążą swoje największe marzenia z takimi wartościami jak zdrowie (21 proc.) i rodzina (18 proc.). Tylko dla co piątej kobiety najbardziej liczą się kariera i pieniądze oraz miejsca zamieszkania.

Reklama

Okazuje się także, że mimo iż polskie kobiety mają nieograniczony dostęp do wszelkich form rozrywki, sposób spędzania wolnego czasu zaprząta głowę jedynie co ósmej przedstawicielce płci pięknej.

Jak wynika z ankiety, Polki zaniedbują niestety rozwój osobisty. Zaledwie 6 proc. pań odczuwa potrzebę dokształcania się. Zaskakujące są także dane dotyczące wyglądu zewnętrznego. Gdyby wierzyć badaniom, atrakcyjność ma znaczenie jedynie dla co pięćdziesiątej z nich.

Sprawdzono również podejście do spraw mody i urody. W tym temacie wyniki raczej nikogo nie zdziwią. Ponad połowa Polek chciałyby bowiem wydawać więcej pieniędzy na ubrania i kosmetyki. A co trzecia kobieta na zakupy poświęcałyby jeszcze więcej czasu, niż dotychczas.

Polki nie mają również oporów przed zmianami w swoim wyglądzie - odnotowuje OBOP. Prawie co trzecia ankietowana chętnie skorzystałoby z porad stylisty lub wizażysty, który na co dzień współpracuje ze znanymi osobami i gwiazdami. Z kolei co ósma marzy o ubieraniu się w kreacje od największych projektantów mody, a co dziesiąta o profesjonalnej sesji fotograficznej.

OBOP badał marzenia kobiet w czerwcu, w ramach projektu badawczego face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polek w wieku 15-54 lata. Instytut badawczy nie podał wielkości próby, ale informuje, że wyniki badania są reprezentatywne ze względu na wiek i region zamieszkania badanych kobiet. Badanie zrealizowano na zlecenie firmy BBC LifeStyle.