Wyniki badania pokazują, że po okresie pandemii Polacy chcą aktywniej wypoczywać i szukają nowych i ciekawych pomysłów na rozrywkę oraz aktywności fizyczne. Swój czas wolny chętnie przeznaczamy na miejskie rozrywki – jak twierdzi 23% respondentów i na uprawianie sportu – jak podkreśla 21% ankietowanych. Liczy się także rozwijanie pasji i zainteresowań związanych z kreatywnymi zajęciami, taki jak na przykład taniec czy warsztaty fotografii.

Reklama

Motywacja do poszukiwania nowych form spędzania czasu wolnego wynika głównie z chęci zdobywania nowych doświadczeń – jak twierdzi 57% uczestników badania. Z kolei 15% zapytanych argumentuje te poszukiwania niechęcią do rutyny i nudy. Według 38% respondentów po okresie pandemii, izolacji i pasywnego wypoczynku, obecnie chcemy żyć aktywniej i ciekawiej. Według co czwartego zapytanego aktualnie jesteśmy odważniejsi w realizacji swoich potrzeb w obszarze rozrywki, stąd większa chęć do próbowania sportów ekstremalnych. W opinii 23% ankietowanych jesteśmy po ostatnich 2 trudnych latach bardziej zdeterminowani, aby zadbać o jakość czasu wolnego.

W modzie kreatywne aktywności i rozrywki dostarczające emocji

Zmianę w nastawieniu Polaków do realizowanych aktywności i rozrywek widać w dokonywanych wyborach preferowanych form spędzania czasu wolnego. Zdaniem 27% respondentów badania, Polacy obecnie szukają rozrywki z dreszczykiem emocji, które oferują na przykład sporty ekstremalne. Według 23% ankietowanych Polacy wybierają rozrywki kreatywne, na przykład warsztaty fotografii, renowacji mebli czy tańca. W opinii 18% zapytanych wolą głównie rozrywki powiązane ze sportem i aktywnością fizyczną.

Wydatki na rozrywkę w miesięcznym budżecie

Reklama

Jak pokazało badanie, największa część zapytanych Polaków – 49% deklaruje, że może wydać na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie. Kwotą od 300 do 500 zł miesięcznie dysponuje 18% respondentów, a powyżej 500 zł miesięcznie 14% zapytanych. Najmniejszy budżet na rozrywkę, bo do 100 zł miesięcznie ma 19% zapytanych Polaków. Mimo rosnącej inflacji i sporej rozpiętości w możliwościach wydatków ponoszonych na rozrywkę, tylko 12% respondentów twierdzi, że w pierwszej kolejności przy wyborze preferowanej rozrywki zwracamy uwagę na cenę.

Według co trzeciego Polaka biorącego udział w badaniu jesteśmy jako klienci w obszarze rozrywki coraz bardziej świadomi swoich potrzeb. Zdaniem co piątego respondenta staliśmy się wymagającymi klientami w branży czasu wolnego, gdyż oczekujemy coraz wyższej jakości usług. Zrealizowane badanie „Potrzeby i oczekiwania Polaków w obszarze aktywności fizycznej i rozrywki" pokazuje, że nie tylko chcemy obecnie żyć aktywniej i ciekawiej, ale także zwracamy coraz większą uwagę na jakość i formę wypoczynku.