Dziennik Gazeta Prawana logo

Fatalne wieści dla cukrolubnych: Kolejny poważny powód do tego, by ograniczyć tę niezdrową miłość

27 października 2020, 11:16
Ten tekst przeczytasz w 0 minut
Kobieta jedząca cukier
<p>Kobieta jedząca cukier</p>/Shutterstock
Miłość do słodkich pokarmów może prowadzić do bardzo niepożądanych skutków.

Agresja i kiepskie zdrowie psychiczne często miewa swoje podłoże właśnie w spożyciu cukru. Badania przeprowadzili Naukowcy z University of Colorado.

Wyniki sugerują, że zwiększone spożycie cukru można przypisać wzrostowi liczby osób z ADHD i chorobą afektywną dwubiegunową. Fruktoza, obniżając energię w komórkach, wywołuje reakcję żerowania podobną do tej, która występuje podczas głodu. Sprawia to, że ludzie są bardziej impulsywni.

Badania dotyczą zarówno dzieci, jak i osób dorosłych.

Copyright
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Źródło X-news
Zapisz się na newsletter
Najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne, istotne wiadomości kulturalne, najlepsza rozrywka, pomocne porady i najświeższa prognoza pogody. To wszystko i wiele więcej znajdziesz w newsletterze Dziennik.pl. Trzymamy rękę na pulsie Polski i świata. Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj