Gdy organizm nie nadąża z wydalaniem nagromadzonych toksyn, czujemy zmęczenie i nie możemy się skoncentrować. Nasza skóra traci zdrowy i promienny wygląd, pojawiają się zmiany chorobowe. Doskwiera złe samopoczucie, zwiększa się ryzyko infekcji – na skutek toksyn cierpi też bowiem naturalna odporność organizmu.

W całej różnorodności produktów spożywczych jest wiele takich o właściwościach oczyszczających, lecz również tych, które zatruwają organizm. Odpowiedzialnie wybierając, co znajdzie się na naszym talerzu, zapewnimy sobie zdrowie i piękny wygląd. Oto główne zasady diety oczyszczającej.


GOŚCIE MILE NA TALERZU WIDZIANI

Podstawą diety oczyszczającej jest spożywanie dużych ilości warzyw i owoców – minimum pół kilograma dziennie). Nie może zabraknąć rybi pełnoziarnistych produktów zbożowych.

Codziennie w twojej diecie powinny pojawić się napoje mleczne, ale koniecznie te fermentowane: naturalne jogurty, kefir, maślankę. W sumie - ok. 450 ml.

Produktem o właściwościach usuwających szkodliwe substancje jest oliwa z oliwek i olej lniany. Włącz je do diety (ok. 2 łyżki).


Oczyszczanie wspomogą napary z wybranych roślin.

• Zielona herbata to najbogatsze źródło polifenoli, substancji, które usuwają wolne rodniki.

• Koper włoski ma działanie przeczyszczające, więc przyspiesza wydalanie toksyn.

• Brzoza biała wspomaga usuwanie szkodliwych substancji wraz z moczem.

• Yerba mate przyspiesza przemianę materii, spalanie tłuszczu i wydalanie toksyn z organizmu. Jest więc sojusznikiem nie tylko w oczyszczaniu, ale i odchudzaniu.


GOŚCIE NIEPOŻĄDANI

Najważniejsza zasada oczyszczania to rezygnacja z produktów o wysokiej zawartości substancji toksycznych dla organizmu. Nie każdy wie, że szczególnie dużo chemicznych dodatków zawierają przetworzone produkty. Unikaj konserw, gotowych sosów, zup itp.

Oczyszczanie wymaga rezygnacji z używek: kawy, alkoholu i papierosów.

Zrezygnuj również ze słodkich i gazowanych napojów (cola, oranżada itp.) Spowalniają wydalanie toksyn.

Ogranicz do minimum spożywanie tłuszczów zwierzęcych, smażonych potraw i słodyczy.