Jak wynika z badań opublikowanych w "Journal of Consumer Research”, patrząc na kobiety w bikni albo bieliźnie, mężczyźni podejmują mniej trafne decyzje. W eksperymencie belgijskich naukowców wzięło udział 358 panów. Podzielono ich na trzy grupy i odpowiednio - dwie podgrupy. W pierwszej grupie część badanych oglądała zdjęcia kobiet w bikini i bieliźnie, a cześć - krajobrazów. Drugiej grupie kazano dotykać ubrania: T-shirty albo biustonosze. W jeszcze innej grupie puszczano panom reklamy - jednym z udziałem biegnących mężczyzn, a innym - setką młodych kobiet w bikini biegnących przez plaże.

Reklama

Jednocześnie w trakcie badania każdemu uczestnikowi zaproponowano zapłatę - 15 euro od ręki albo możliwość negocjacji (ale wypłata dopiero po miesiącu). Jak nietrudno zgadnąć, mężczyźni, którzy patrzyli na bieliznę lub roznegliżowane panie, dostali mniejsze wypłaty niż ci, którzy oglądali neutralne obrazki.

I tak badani, którzy oglądali krajobrazy, wytargowali nawet dodatkowe 10 euro, a ci, którzy patrzyli na bikini - tylko 5. Generalnie - ponowie patrzący na zmysłowe zdjęcia żądali natychmiastowej "zapłaty” i często tracili kontrolę nad sytuacją.

"Wystawieni na działanie seksualnych treści mężczyźni robią się bardziej impulsywni” - tak tłumaczy wyniki autor badania Bram van den Bergh.

Podniecony mężczyzna odważy się na więcej

Reklama

A co pokazały inne testy? W kolejnym eksperymencie panów podzielono na dwie grupy - w pierwszej odpowiadali na proste pytania, w drugiej, odpowiadali na te same pytania podczas masturbacji: 42 proc. tych niepodnieconych uważało, że kobiece buty są pociągające. W drugiej grupie taką opinię wyraziło 65 proc. ankietowanych. W pierwszej - co piąty uczestnik zgodziłby się na trójkąt z kobietą i innym mężczyzną, a w drugiej grupie - co trzeci.

Jak to tłumaczyć? Zdaniem autora badania, George'a Loewensteina, twórcy neuroekonomii seks i inne silne podniety tworzą specyficzny perspektywę. "Dzięki nim mężczyzna skupia się na jednym celu, do tego stopnia, że inne sprawy przestają mieć znaczenie”.

Reklama

Czyli mówiąc krótko, pobudzony mężczyzna inaczej postrzega świat. Dodajmy: świat zawęża mu sie do jednego. Kobiety przecież wiedzą to od dawna: kiedy facet myśli o seksie, nie myśli o niczym innym. To dlatego, jak pokazują badania, mężczyźni nie pamiętają nawet produktu, który reklamują seksowne kobiece ciała - ani marki piwa ani samochodu.

Ale nie bądźmy protekcjonalne. Kto wie co się okaże, gdy ktoś kiedyś zbada, jak działa na kobiety widok gorącej fotki Davida Beckhama.