Katarzyna Sempolska, pracownik naukowy AWF, autorka programu skierowanego do kobiet w ciąży "Aktywne 9 miesięcy" oraz do mam z małymi dziećmi - "Klub Aktywnej Mamy".


"Klub Aktywnej Mamy przygotował zajęcia dla kobiet, które niedawno urodziły. Ponieważ ich brzuch podczas ciąży został osłabiony, a skóra rozciągnięta, odpowiednio ułożony program ćwiczeń pozwoli poprawić kondycję tej partii ich ciała. Świeżo upieczone mamy zrzucą również zbędne kilogramy, który zostały im po ciąży. Na zajęcia można zgłosić się po 8 tygodniach od porodu naturalnego i po 12 tygodniach od cesarskiego cięcia."

Najważniejsze jest jednak to, że jeśli chcesz poćwiczyć w klubie fitness, nie musisz szukać niani - dziecko zabierz ze sobą. Zajęcia dostosowane są tak, aby mamy mogły wykonywać zadania w obecności swoich pociech, a nawet razem z nimi. Ćwiczenia oparte są o trening ogólnorozwojowy z elementami Pilatesu, Jogi i Fit Ball.

Zobacz, jakie ćwiczenia wykonywała Marlena:


Sposób na wzmocnienie mięśni ramion - podnoszenie swojego dziecka. Chwilę później przysiady również z "asystentem".


Pod okiem trenerki Marlena ćwiczy "wypady" nóg i dolną partię brzucha.


Skłony do kolan i "brzuszki" pomogą Marlenie zrzucić zbędne kilogramy.



Klub Aktywnej Mamy dba również o rozwój psychoruchowy dziecka. Podczas treningu maluch uczy się turlania i bujania na piłce.

Zajęcia odbyły się w Fitness Klubie Gymnasion.


www.gymnasion.pl