Warszawa
Reklama

Różne formy kobiecego "ja": jesienna kolekcja Acephala

31 sierpnia 2015, 09:46
Kolekcja „Don’t kiss me” jest próbą wykorzystania w modzie takiego właśnie myślenia o tożsamości kobiecej, rozbiciem klasycznych opozycji. Punktem wyjścia stała się refleksja nad negatywną definicją kobiecości jako „nie-mężczyzny” i „już-nie-dziecka”.
Kolekcja „Don’t kiss me” jest próbą wykorzystania w modzie takiego właśnie myślenia o tożsamości kobiecej, rozbiciem klasycznych opozycji. Punktem wyjścia stała się refleksja nad negatywną definicją kobiecości jako „nie-mężczyzny” i „już-nie-dziecka”. / Media
Najnowsza kolekcja polskiego duetu - „Don’t kiss me” - sezon na jesień/zima 2015/2016 zainspirowana została twórczością Claude Cahun (1894-1954) – francuskiej artystki eksperymentującej z granicami tożsamości płciowej. Cahun (pierwotnie Lucy Schwob) przyjęła męskie imię i żyła z kobietą, która również żyła pod męskim imieniem – Marcel. W swoich fotograficznych autoportretach przyglądała się różnym formom „ja”, wcielając się w postaci męskie, dziecięce, osobowości ze świata sztuki i kultury.

Powiązane

Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne, istotne wiadomości kulturalne, najlepsza rozrywka, pomocne porady i najświeższa prognoza pogody. To wszystko i wiele więcej znajdziesz w newsletterze Dziennik.pl. Trzymamy rękę na pulsie Polski i świata. Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama