Biżuteria Van Cleef & Arpels od zawsze należała do ulubionych ozdób gwiazd - zarówno dawnych, jak i współczesnych. Kiedyś nosiła ją Audrey Hepburn, dziś zobaczyć w niej możemy Scarlett Johansson. Marka założona w 1896 roku przez Charlesa Arpelsa i Alfreda Van Cleefa może pochwalić się mianem jednej z największych ikon w tej branży. I choć zwykle takie firmy strzegą swoich tajemnic, Van Cleef & Arpels otwiera swoje drzwi dla miłośników biżuterii.

Reklama

- Będzie to unikalna szkoła dla tych, dla których biżuteria jest pasją, którzy kochają piękno i chcieliby zgłębić sztukę jubilerstwa - powiedziała dyrektor szkoły Marie Vallanet-Delhom.

Wśród oferowanych zajęć znajdą się takie jak rozpoznawanie kamieni szlachetnych, ich symbolika oraz historia projektów Van Cleef & Arpels. Zajęcia będą sie odbywać po francusku i angielsku, a studenci sami mogą wybierać, na które z nich, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, chcą uczęszczać.

Zapisy zaczną się od 15 listopada, a zgłoszenia będą przyjmowane także online.

Van Cleef & Arpels nie jest pierwszą ekskluzywną marką, która dzieli się swoim doświadczeniem z chętnymi. W zeszłym miesiącu cykl dwudniowych warsztatów przeprowadził w Europie luksusowy koncern Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH). LVMH zaprosiła publiczność do siedzib swoich najbardziej znanych marek jak domy mody Louis Vuitton, Givenchy i Dior oraz pracownie jubilerskie De Beers i Chaumet.

W 2010 roku swój rzemieślniczy kunszt zaprezentowała z kolei podczas światowego torunee słynna włoska marka Gucci.