O tym, że pokaz wiosna/lato 2012 będzie dla D&G ostatnim, mówiło się już podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody w marcu.

W przeciwieństwie do linii Dolce&Gabbana, D&G cechuje styl casual i miejski szyk. Linia miała raczej wyznaczać trendy niż za nimi podążać. Adresowana była także do młodszego odbiorcy. Oprócz ubrań w ofercie linii znajdują się także zegarki. W Wielkiej Brytanii D&G była ogłoszona najlepszą luksusową marką, a jej ambasadorką od 2009 roku była popularna piosenkarka Alexandra Burke.

Reklama

Choć D&G stało w znacznym stopniu za wzrostem i rozwojem domu mody Dolce & Gabbana, projektanci wierzą, że rezygnacja z oddzielnej, casualowej linii pozwoli wzmocnić Dolce&Gabbana - kolekcję bardziej designerską i ponadczasową.

Domenico Dolce i Stefano Gabbana założyli swoje modowe imperium w 1985 roku w Mediolanie; początkowo jako partnerzy nie tylko w biznesie, ale także życiu. Dziś są ikonami mody włoskiej, a ich ubrania noszą m.in. Madonna, Victoria Beckham i Johnny Depp.