Wszystko, co trzeba wiedziec o modzie w tym sezonie, wylicza specjalnie dla Dziennika.pl Marcin Brylski, stylista stylista marek Mango, Esprit, Wallis, Mexx, River Island, New Look, Peacocks, Aldo i Dune.

NOWA CZERŃ, CZYLI CAMEL

Na pierwszy plan bezsprzecznie wysuwa się monopolista kolorystyczny, czyli CAMEL. Wiele osób zadaje sobie pytanie czy okaże się on nowym czarnym? To właśnie beż o odcieniu wielbłądziej sierści będzie widoczny dosłownie wszędzie i we wszystkich rodzajach garderoby. Barwa ta podkreśla klasyczną elegancję i nadaje szlachetny wyraz stroju, a nosić ją można jako Total Look przy monochromatycznych zestawieniach lub z dodatkiem czerni albo połączenia z nutą szarości. Kolor ten odnajdziemy w większości marek: od kobiecego MANGO po przez bardziej oficjalny Wallis, a na casualowo-sportowym ESPRIT kończąc.
Strzałem w dziesiątkę okazuje się jeszcze jeden kolor – głęboka czerwień. Co sezon posiada ona inny odcień, tym razem jest dojrzała, karminowa i doskonale broni się sama, choć to wersja dla odważnych kobiet, świadomych dokonywanego wyboru. Dla tych, które chcą jedynie zaakcentować swój temperament, proponuję połączenie z czernią lub zastosowanie jej w samych dodatkach. Za inspiracje mogą posłużyć nam stylizacje takich Brandów jak River Island, znów Mango i Wallis.

TO MUSISZ MIEĆ! MUST HAVE SEZONU

Reklama
Media
Reklama

Przejdźmy teraz do kilku pozycji zwanych must have:

  • Szeroki płaszcz o męskim kroju
  • Peleryna lub ponczo (najlepiej w kratę) a’ la gruby koc
  • Ramoneska, bardzo miękka, która spokojnie zastąpi żakiet
  • Ciepły kożuch (np. o kroju kurtki pilotki) i elementy sztucznego futra.
  • Koronki – w zestawieniu bardziej romantycznym lub nieco charakternym jako kontrast dla skór
  • Krata – ta angielska jak i w stylu country
  • Dzianina – temat znany i stosowany od dawien dawna, a jednak znów powraca do jednej z głównych ról w postaci grubo tkanej wełny, angory czy moheru. Tym razem kardigany przekształcają się w postać sukienek, a nawet płaszczy z ozdobnymi kołkami albo suwakami. Podobnie jak w przypadku hitu kolorystycznego, dzianina króluje zarówno w drogich markach jak Hugo Boss, w znacznie tańszym londyńskich New Looku oraz eleganckim Mexxie i hiszpańskim MANGO.

>>> Czytaj dalej



HIPIS W WOJSKU: TENDENCJE I INSPIRACJE

Media

Wśród tendencji i inspiracji wyróżniamy następujące odwołania:

  • lata 70. i 90., czyli umiarkowana prostota w wydaniu pełnej klasyki. Wracają minimalistyczne, nieskomplikowane kroje, linia A oraz bardzo kobieca sylwetka, podkreślona głównie spodniami z wysokim stanem, spódnicami z podwyższonym stanem o długości za kolano – dodatkowo plisowanej – czy przepasanym w talii cienkim paskiem. Jak na lata 70. Przystało, powracają także szerokie nogawki w spodniach eleganckich i jeansach.
  • lata 50. Sylwetka jest podkreślana, biust uwydatniony, stosuje się bardotki, gorsetowe góry i rozkloszowane spódnice na planie koła, dłuższe rękawiczki (do połowy łokcia), pudełkowate żakiety – to wszystko sprawi, że staniesz się superkobiecą mistrzynią szyku
  • Hippie, ten buntowniczo-uliczny, barwny styl także dla odmiany przybrał nową formę w wersji lux. Sukienki z florystycznym motywem, wzory orientalne, paisley’owe – wszystko to w wersji maxi, najlepiej w asyście futrzanej lub wełnianej kamizelki.
  • cygański Gipsy, gdzie podobnie jak w hippie, mamy długie sukienki, lekkie, mocno wzorzyste bluzki, zróżnicowane kwieciste printy i mozaiki, grube dziergane szale, kamizelki z futra lub kożucha, wysokie sznurowane botki i bogato zdobioną biżuterię. Bardzo bliskie temu tematowi są również Boho i Etno, które na swój sposób nawiązują do opisanych wyżej tendencji, dodając ponadto bardziej ludowe i plemienne elementy czy kombinezony. Wszystkie powyższe tendencje łatwo wpadną nam w rękę podczas zakupów w Peacocksie albo New Looku.
  • styl militarny nadal się ostał, tyle że obecnie nie jest już tak bezpośredni i dosłowny. Zmodyfikował się na tyle, by jedynie nawiązywać do militariów w szczególności do czasów napoleońskich, które z kolei dość mocno zagościły w marce River Island.

>>> Czytaj dalej



KWINTESENCJA, CZYLI DODATKI

Media

Naturalnie nie można zapomnieć o wyrafinowanych dodatkach, bez których nasz strój nie byłby tak interesujący, gdyż często jest tak, że to one są kwintesencją całości i powodują, że zwykła forma przybiera zadziwiającą postać.

Nie mogę zacząć od czego innego jak od kobiecej torebki, gdyż prócz tego że aktualnie jest piękna, spełnia także typowo praktyczne i użytkowe zastosowanie. Kształt przewodni to kuferek (większy, pojemny) lub w kształcie tuby. Worki nadal pozostają w łasce, tyle że nie są już tak ogromne. Pojawiły się również kształty przypominające listonoszki – torby noszone przez ramię, a nawet plecaki. Charakterystycznym, łączącym je wszystkie elementem jest dekoracyjny kożuch lub futro.

Ten motyw przejawia się także w butach, obojętnie czy botkach, kozakach albo platformach – wszystkie chcą być równie ciepłe co piękne i wyjątkowe. Często natrafimy także na modele typu oficerki, militarne z klamrami, wysoko wiązane oraz sztyblety. Naturalnie największy wybór tego rodzaju gadżetów można złowić w ALDO, Dune lub tańszej opcji pt. Spring.

Cała biżuteria będzie bardzo widoczna, przyduża i ciekawa. Ze spokojem można połączyć kilka łańcuch, które zespolą się w jeden naszyjnik. Użyć połączeń drewna i metalu, plastiku lub metalu oraz kryształu, tkaniny i skóry. Najważniejsze będą jednak złote zdobienia.

Na koniec jeszcze o dość interesującym detalu. Mianowicie o kokardzie, która w przeciwieństwie do biżuterii skurczyła się znacznie. Jest dość wąska, wiązana pod szyją w lekkich swetrach i bluzkach. Może przybrać także formę cienkiej tasiemki przy klasycznej koszuli z kołnierzykiem.