Gwiazda już po raz drugi wsparła polską edycję wspólnej akcji Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, której celem jest ochrona życia dzieci w najbardziej zagrożonych tężcem regionach świata. W ciągu 3 miesięcy jej trwania, od stycznia do marca 2011, dzięki hojności i zaangażowaniu polskich rodziców, marka Pampers zebrała fundusze na zakup ponad 4 milionów szczepionek, które pomogą uratować życie dzieci i ich mam. Właśnie w związku z tą akcją Małgorzata Ostrowska-Królikowska, polska ambasadorka akcji Pampers-Unicef, wybrała się Burkina Faso, gdzie spotkała się z matkami dzieci najbardziej narażonych na zachorowanie na tężec.

Reklama

O tej chorobie Europa już niemal zapomniała, ale w rozwijających się regionach świata wciąż stanowi ona śmiertelne zagrożenie. Szacuje się, że co roku, z powodu zakażenia bakterią tężca umiera ok. 59 000 dzieci i matek, choć aby temu zapobiec wystarczy szczepienie.

W ramach trwającej od 2006 roku globalnej współpracy Pampers i UNICEF, do tej pory udało się uchronić przed tężcem już 100 milionów kobiet i ich dzieci. Do właśnie zakończonej w Polsce trzeciej edycji akcji mógł przyłączyć się każdy – kupując dowolny produkt Pampers oznaczonych logo UNICEF. Mechanizm jest bardzo prosty: za każdą taką paczkę pieluszek lub chusteczek marka Pampers przekazuje organizacji UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej. W tym roku akcję mogli wspierać także polscy internauci, użytkownicy Facebooka – fani profilu Pampers Polska – którzy klikając „Lubię to”, przyczyniali się do ufundowania kolejnej szczepionki.

Przedstawiamy wyjątkowe zdjęcia Małgorzaty Ostrowskiej-Królikowskiej z wyprawy do Burkina Faso.

Media
Media
Media
Media