Herosi! Ci mężczyźni przyznali się do problemów z płodnością
1 - W tym roku bohaterami kalendarza są ojcowie. Zdecydowaliśmy się na taki temat, ponieważ chcemy pokazać mężczyzn, którzy przyznają się do swojej niepłodności i uważają, że walka o dziecko to wspólna sprawa – wyjaśnia kulisy powstania kalendarza i pomysłu na drugą edycję kampanii „Tata – najważniejsze słowo dla mężczyzny”.
Media
2 Zakorzenione społeczne oczekiwania wobec mężczyzn: posadzić drzewo, zbudować dom, spłodzić syna, to wciąż pokutujące klisze męskich powinności. Niepłodność uważana jest w powszechnej opinii za niemęski problem i często wytykana w obraźliwych żartach.
Media
3 Poza kalendarzem w sieci pojawią się też wypowiedzi mężczyzn, w tym także artystów i innych osób publicznie znanych, którzy chcą zerwać ze stereotypem „niemęskiego problemu” i publicznie „przybić piątkę” wszystkim, którzy chcą zostać tatą. Kampania ma umożliwić mężczyznom przyłączanie się do akcji i upublicznianie swoich refleksji na temat tego, czym jest dla nich bycie tatą i co chcieliby przekazać mężczyznom dotkniętym niepłodnością.
Media
4 W sesji do kalendarza wzięli udział ojcowie z dziećmi poczętymi dzięki metodom wspomaganego rozrodu, adoptowanymi i poczętymi naturalnie. Obok fantastycznych zdjęć autorstwa Anety i Artura Proksa, znajdują się ich osobiste, często poruszające wypowiedzi.
Media