Warszawa
Reklama

Przerost ambicji nad potrzebami: cała prawda o zabawie rodziców z dziećmi w 6 odsłonach

15 kwietnia 2014, 06:31
Badania marki Jupik pt. „Rodzice pod presją” pokazują jak trudno jest rodzicom wśród codziennych obowiązków znaleźć przestrzeń i czas na zabawę ze swoim dzieckiem. 8 na 10 rodziców deklaruje, że na co dzień ma mało czasu na zabawę ze swoją pociechą. Dodatkowo, panuje powszechne przekonanie, że aktywności proponowane dzieciom muszą być ambitne, powinny edukować i gwarantować zdobywanie nowych umiejętności. Psycholog rozwojowy, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny Małgorzata Ohme obala ten mit: „W samej definicji zabawy nie ma jej aspektu edukacyjnego. Zabawa ma bawić. Po prostu. A jeśli bawi, rozśmiesza, uszczęśliwia, to najczęściej przy okazji czegoś uczy. Rodzic, który narzuca sobie rolę edukatora w zabawie, stawia sobie wysoką poprzeczkę, która w konsekwencji jego demotywuje, a dziecko nudzi.”
Badania marki Jupik pt. „Rodzice pod presją” pokazują jak trudno jest rodzicom wśród codziennych obowiązków znaleźć przestrzeń i czas na zabawę ze swoim dzieckiem. 8 na 10 rodziców deklaruje, że na co dzień ma mało czasu na zabawę ze swoją pociechą. Dodatkowo, panuje powszechne przekonanie, że aktywności proponowane dzieciom muszą być ambitne, powinny edukować i gwarantować zdobywanie nowych umiejętności. Psycholog rozwojowy, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny Małgorzata Ohme obala ten mit: „W samej definicji zabawy nie ma jej aspektu edukacyjnego. Zabawa ma bawić. Po prostu. A jeśli bawi, rozśmiesza, uszczęśliwia, to najczęściej przy okazji czegoś uczy. Rodzic, który narzuca sobie rolę edukatora w zabawie, stawia sobie wysoką poprzeczkę, która w konsekwencji jego demotywuje, a dziecko nudzi.” / Media
Czy rodzicie potrafią się bawić ze swoimi dziećmi? Czy sprawia im to przyjemność? Czy potrafią łączyć świat dorosłych ze światem dziecka? Czy znajdują czas na zabawę w tygodniu? Na te i inne pytania odpowiada badanie „Rodzice pod presją” zrealizowane przez Millward Brown na zlecenie firmy Hoop Polska.

Powiązane

Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne, istotne wiadomości kulturalne, najlepsza rozrywka, pomocne porady i najświeższa prognoza pogody. To wszystko i wiele więcej znajdziesz w newsletterze Dziennik.pl. Trzymamy rękę na pulsie Polski i świata. Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Zobacz
Reklama