Warszawa
Reklama

Przerost ambicji nad potrzebami: cała prawda o zabawie rodziców z dziećmi w 6 odsłonach

15 kwietnia 2014, 06:31
Badania marki Jupik pt. „Rodzice pod presją” pokazują jak trudno jest rodzicom wśród codziennych obowiązków znaleźć przestrzeń i czas na zabawę ze swoim dzieckiem. 8 na 10 rodziców deklaruje, że na co dzień ma mało czasu na zabawę ze swoją pociechą. Dodatkowo, panuje powszechne przekonanie, że aktywności proponowane dzieciom muszą być ambitne, powinny edukować i gwarantować zdobywanie nowych umiejętności. Psycholog rozwojowy, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny Małgorzata Ohme obala ten mit: „W samej definicji zabawy nie ma jej aspektu edukacyjnego. Zabawa ma bawić. Po prostu. A jeśli bawi, rozśmiesza, uszczęśliwia, to najczęściej przy okazji czegoś uczy. Rodzic, który narzuca sobie rolę edukatora w zabawie, stawia sobie wysoką poprzeczkę, która w konsekwencji jego demotywuje, a dziecko nudzi.”
Badania marki Jupik pt. „Rodzice pod presją” pokazują jak trudno jest rodzicom wśród codziennych obowiązków znaleźć przestrzeń i czas na zabawę ze swoim dzieckiem. 8 na 10 rodziców deklaruje, że na co dzień ma mało czasu na zabawę ze swoją pociechą. Dodatkowo, panuje powszechne przekonanie, że aktywności proponowane dzieciom muszą być ambitne, powinny edukować i gwarantować zdobywanie nowych umiejętności. Psycholog rozwojowy, psychoterapeuta dziecięcy i rodzinny Małgorzata Ohme obala ten mit: „W samej definicji zabawy nie ma jej aspektu edukacyjnego. Zabawa ma bawić. Po prostu. A jeśli bawi, rozśmiesza, uszczęśliwia, to najczęściej przy okazji czegoś uczy. Rodzic, który narzuca sobie rolę edukatora w zabawie, stawia sobie wysoką poprzeczkę, która w konsekwencji jego demotywuje, a dziecko nudzi.” / Media
Czy rodzicie potrafią się bawić ze swoimi dziećmi? Czy sprawia im to przyjemność? Czy potrafią łączyć świat dorosłych ze światem dziecka? Czy znajdują czas na zabawę w tygodniu? Na te i inne pytania odpowiada badanie „Rodzice pod presją” zrealizowane przez Millward Brown na zlecenie firmy Hoop Polska.

Powiązane

Reklama
Reklama
Reklama
Zobacz
Reklama