- Prawie jedną piątą badanych stanowią rodzice New Tech, czyli tacy, którzy przy robieniu zakupów wykorzystują nowe technologie. Bardzo często czytają portale, które są skierowane do tej grupy, czytają też blogi parentingowe i co ważne korzystają także z przeglądarek cenowych - mówi Izabela Sałamacha, ekspert Grupy On Board Think Kong.

Reklama

Dwie dominujące grupy to Rodzice Slow (34% badanych) oraz Rodzice Pilni (30%). Co dzieli, a co łączy te dwie grupy? Oba typy rodziców są przejęci wszystkimi aspektami przyjścia dziecka na świat: chcą zaspokoić podstawowe potrzeby dziecka, ważne jest oczywiście zdrowie potomka (np. wybór dobrych usług medycznych), myślą także o przyszłej edukacji dziecka oraz o tym, by zapewnić mu bezpieczną przyszłości finansową. Obie grupy zwracają uwagę na walory edukacyjne zabawek i innych produktów kupowanych dzieciom (Pilny Rodzic – 90%, Slow Rodzic – 94%), skład na etykiecie (odpowiednio: 84 i 89%), ważna jest dla nich trwałość produktów (86% i 76%). Te dwie grupy różnią się jednak wartościami, na podstawie których podejmują decyzje zakupowe oraz zaangażowaniem w trendy. O ile Rodzic Pilny aktywnie wyszukuje i wypróbowuje nowe trendy w wychowaniu dzieci (79%), chętnie kupuje nowoczesne, modne produkty (77%) oraz interesuje się nowinkami i gadżetami dla dzieci (84%), o tyle Slow Rodzic jest bardziej zdystansowany do pogoni za trendami (odpowiednio: 23%, 22% i 35%).

Najmniej licznymi typami rodziców są Rodzice Minimalistyczni i Niezależni (odpowiednio 10% i 5%). Ta pierwsza grupa wykazuje dużą niezależność w stosunku do wszelkich trendów, niechętnie korzystają również z nowych mediów. Natomiast Rodzice Niezależni podchodzą do nich wyjątkowo selektywnie.

Z raportu wynika, że jedną z najważniejszych wartości rodziców jest edukacja. Ponad 82% badanych przyznało, że zwraca uwagę na wartość edukacyjną kupowanych zabawek i akcesoriów. Z edukacyjnym nurtem przegrywa nawet silny trend eko – na ekologiczność produktów zwraca uwagę 64% rodziców. Co ciekawe, cena jest kluczowym aspektem decyzji o kupnie jedynie dla 53% rodziców. Natomiast ponad 76% jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który jest dokładnie taki, jakiego szuka. Interesującym trendem jest także prostota i naturalność – ponad 72% rodziców przyznaje, że kieruje się właśnie takimi aspektami przy wyborze produktów dla dzieci.