Jak jeść mniej? 5 prostych i skutecznych sztuczek

| Aktualizacja:

Walka z nadmiarem kilogramów często jest drogą przez mękę. Dlatego tak wielu osobom nie udaje się wytrwać w diecie lub postanowieniach związanych ze zdrowym trybem życia. – Tak naprawdę raz podjęta dieta musi trwać już zawsze, jeśli ma być skuteczna. Oprócz opracowanego indywidualnie jadłospisu warto wspomagać się dodatkowymi sposobami, które zmobilizują nas i pomogą wdrażać prawidłowe nawyki żywieniowe – podpowiada Agata Szmajduch, dietetyk medyczny z Instytutu FRAIS w Katowicach. Czasem najprostsze rozwiązania okazują się najlepsze.

wróć do artykułu
  • ~DInX
    (2013-09-19 09:25)
    To jest artykuł, czy tekst sponsorowany?
  • ~Ironiamuss
    (2013-09-19 11:38)
    Najlepszy jest tytuł punktu "3. Jedzenie tylko za stołem". --- Można jeszcze przed i pod stołem. Ja jadam - zazwyczaj - przy stole.
  • ~kozik
    (2013-09-19 13:34)
    re:~Ironiamuss2013-09-19 11:38
    Przy stole? Ale chyba nie z miski na podłodze? Może lepiej u stołu - tak bardziej po staropolsku.
  • ~dieta
    (2013-09-20 01:57)
    Nie powinno się jadać zbędnych, niepotrzebnych rzeczy:
    - drożdżówek, pączków, suchych ciastek typu herbatniki lub robionych przez maszynkę (są bardzo tłuste), chipsów, różnego rodzaju płatków zbożowych z mlekiem i bez mleka, bo to są bardzo kaloryczne zapychacze,
    - musli, orzechów, różnego rodzaju ziaren (dynia, słonecznik i innych), bo mają zbyt wiele kalorii i zbyt długo zalegają w żołądku,
    - mleka bo zawiera bakterie gnilne i dorosłemu nie jest ono do niczego potrzebne i bardziej szkodzi niż pomaga, szczególnie szkodzi trzustce.

    Zamiast tego powinno się jeść
    - mięso drobiowe, wieprzowe i wołowe jasne i czerwone (wzbogaca nasz organizm w żelazo)
    - warzywa wszystkie bez wyjątku razem z cebulą, ostrą papryką i czosnkiem , należy je spożywać w stanie surowym, gotowanym, smażonym i pieczonym
    - ryż, ziemniaki, kasze, ciemny razowy chleb, niewielkie ilości pieczywa jasnego,
    - dla przyjemności można zjeść niewielkie ilości czekolady, cukierki typu landrynki bo się ich bardzo długo trzyma w ustach zanim się rozpuszczą i nie da się ich zjeść wiele, inne cukierki za szybko się zjada i bierze się następnego więc należy ich unikać, można żuć gumę do żucia, gdy się je ciasto to lepiej zjeść mały kawałek tortu niż cały placek drożdżowy np. popijany litrem mleka, ciasto jadamy tylko dobre w małych ilościach i rzadko.

    Unikamy picia alkoholu wszelkiego rodzaju i kawy.

    Zamiast tych wszystkich śniadaniowych zapychaczy typu płatki, musli z mlekiem i inne , zdrowiej i lepiej jest zjeść porządne 2-3 kanapki z szynką, pomidorem, ogórkiem, papryką i cebulką. Jest to zdrowiej i na dłużej wystarczy energii. Nie jemy żywności tzw. lekkiej po zjedzeniu której, natychmiast nam się chce jeść i boli nas żołądek z głodu..
  • ~makomo
    (2013-09-23 13:52)
    Wszystko łatwo powiedzieć... Odsyłam Was tutaj - http://ezielonakawa.pl/artykuly.php Owszem, schudłam dzięki pomocy kawy, ale zanim mi się to udało, przeszłam przez kilkanaście głodówek, nawet łączonych z ćwiczeniami. Wszystko się udało, ale łatwo nie było...

Może zainteresować Cię też: