Katarzyna Piekarska jasno powiedziała, co myśli na temat wizerunku modelki w reklamie. Posłanka uważa, że idealnie gładka i cudownie rozświetlona twarz Doutzen Kroes promująca podkład Lumi Magique firmy L'Oréal, którą konsumenci oglądają na plakatach, sprawia, że reklamę należy zaliczyć do tych, które "wprowadzają w błąd odbiorców, w szczególności w odniesieniu do istotnych cech, w tym właściwości, przydatności'.

Reklama

Krótko mówiąc: zdaniem Katarzyny Piekarskiej reklama wprowadza konsumentów w błąd i należy jej zakazać. - Przecież nikt tak nie wygląda! - irytuje się Piekarska. - Takich ludzi po prostu nie ma - tak doskonałych, tak idealnych - dodaje.

Faktycznie, twarz Doutzen Kroes w spornej reklamie wygląda perfekcyjni, ale czy odbiorcom tego przekazu naprawdę dzieje się krzywda, gdy patrzą na te zdjęcia...? W zasadzie chyba większość ludzi zdaje sobie już sprawę, że to, co widać w mediach, to w dużej mierze dzieło grafików. Być może jednak Komisja Etyki Reklamy uzna inaczej. Na wydanie werdyktu w sprawie organ ma 30 dni.

Jeśli nakazane zostanie zaprzestanie rozpowszechniania reklamy, będzie to pierwszy taki przypadek w Polsce.

>>> ZOBACZ ZDJĘCIA!

Reklama