Amerykański "Vogue", którym od 1988 roku żelazną ręką zarządza Wintour, wygrał w tej kategorii z magazynem "Vanity Fair" i laureatem z roku 2008 "The Economist". Nagrody Ad Age Awards pokazują, że jeśli w czasach recesji jakaś marka medialna jest w stanie zarabiać na reklamach, to jest to "marka Anna Wintour".

Reklama

"+Vogue+ zwiększył od stycznia do października liczbę stron reklamowych o 9 proc. Niespotykane dotąd zainterssowanie w salonach prasowych wzbudziła też marcowa okładka z Lady Gagą" - tłumaczą werdykt organizatorzy nagród Ad Age.

Wśród tytułów, które miały szanse na wyróżnienie, znalazły się w tym roku: "The Economist", "Time", "The New Yorker" i "Vanity Fair". Ten ostatni ma na swoim koncie jeden z najbardziej dochodowych lat - nie tylko zwiększył dochody z reklam, ale także nakład, sprzedaż w punktach prasowych i dochody z internetu.

Jednak to "Vogue" przebił wszystkich. We wrześniowym numerze były aż 584 strony reklamowe, a sprzedaż magazynu wzrosła o 13 proc. Ad Age pochwalił także "Fashion's Night Out" - inicjatywę "Vogue'a" pomagającą markom odzieżowym zwiększyć sprzedaż poprzez organizowanie "zakupowych" nocy i maratonów.

Reklama

"Pojawienie się na łamach +Vogue'a+ coś oznacza. Nie przyjaźnię się z nimi wszystkimi, ale częścią mojej pracy jest poznawanie ludzi, którzy robią karierę w show-biznesie i zastanowienie się, jaka czeka ich przyszłość" - powiedziała o swojej współpracy z największymi gwiazdami Anna Wintour.