Największa na świecie korporacja medialna, Walt Disney Co przyłączyła się do kampanii Michelle Obamy przeciwko dziecięcej otyłości. Disney planuje zablokowanie na swoich sieciach nadawania reklam niezdrowej żywności i napojów podczas programów dla dzieci.

Reklama

Zakaz emitowania reklam ma obejmować programy TV, audycje radiowe i strony internetowe skierowane do dzieci. Przede wszystkim dotyczył będzie sieci ABC i Disney XD.

Ruch Disneya popiera inicjatywę Pierwszej Damy USA - "Let's Move!", która wspiera rozwój pokolenia zdrowych dzieci i pomaga całym rodzinom w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Bowiem zgodnie z raportem Amerykańskiego Instytutu Medycyny, Stany Zjednoczone zmagają się z epidemią otyłości. Prawie jedna trzecia amerykańskich dzieci ma nadwagę lub cierpi na otyłość, spowodowaną głównie złą dietą i nadmiernym jedzeniem fast foodów.

Decyzję o usunięciu reklam szkodliwych dla dzieci produktów i jedzenia, we wtorek w Waszyngtonie ma oficjalnie ogłosić Dyrektor Generalny Disney'a, Bob Iger wraz z Michelle Obamą.

>>> Czytaj także: Ten napój zwiększy apetyt dziecka na warzywa

Reklama