Jeśli jesteś sama w domu, lepiej umów się na inny termin, gdy będą pozostali domownicy.

• Akwizytor odwiedzający Twój dom ma obowiązek:

- przedstawić się, okazać dowód tożsamości i dokument potwierdzający działalność firmy, którą reprezentuje, przekazać pełną informację o towarze lub usłudze

- podać cenę wraz z warunkami ewentualnego kredytowania i płatności rat, poinformować o prawie do rezygnacji z zakupu, czyli odstąpienia od umowy, a przy zakupie wręczyć wzór oświadczenia o ewentualnym odstąpieniu od umowy, zawartej poza lokalem firmy, podać warunki gwarancji, jeśli sprzedaje towar z gwarancją, np. odkurzacz, żelazko, wypełnić razem z klientem formularz zamówienia, który powinien zawierać dane firmy (nazwę, stały adres i nr telefonu) oraz imię i nazwisko akwizytora wraz z upoważnieniem firmy do zawierania umowy.

• Jeśli dajesz akwizytorowi pieniądze (zadatek lub zaliczkę), żądaj pokwitowania. Przy zakupie na raty sprawdź całkowity koszt kredytu i warunki, na jakich jest udzielany. Pamiętaj też, że z towaru kupionego u akwizytora możesz bez żadnych konsekwencji zrezygnować i zwrócić go w ciągu 10 dni od zakupu. Towar oczywiście nie może być używany. Możliwość odstąpienia od umowy nie dotyczy jednak wszystkich towarów. Nie można np. zrezygnować z zakupu towarów przygotowanych na indywidualne zamówienie (np. niewymiarowa pościel) czy drobnych zakupów na kwotę do 10 euro.

• Zapytaj akwizytora, czy jego firma należy do Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Jeśli tak, to w razie jakichkolwiek uchybień z jego strony czy np. kłopotów z reklamacją albo zwrotem towaru, tam właśnie możesz wnieść skargę.

• Zanim zdecydujesz się na zakup jakiegoś towaru u akwizytora, porównaj inne oferty. Zdarza się bowiem, że ten sam towar w sklepie kosztuje znacznie mniej niż u sprzedawcy, który przyniósł Ci go do domu.