Związek między zdrowiem, urodą a pewnością siebie – czym jest uroda dla kobiet na świecie i jak wpływa na ich codzienne życie:

• Polki należą do kobiet, które najrzadziej uważają się za piękne (!) – ze stwierdzeniem „jestem piękna” zgadza się zaledwie 41% ankietowanych. Cztery na pięć kobiet (78%) odczuwa taką samą lub większą presję, by atrakcyjnie wyglądać w porównaniu do sytuacji sprzed pięciu lat. Wynik ten plasuje się na równi ze światową średnią.

• Ponad połowa kobiet w Polsce uważa, że aby wyglądać pięknie powinna farbować włosy (56%), a dwie trzecie pań są skłonne to robić (66%). Polki najchętniej ze wszystkich respondentek na świecie nakładają mocny makijaż, aby atrakcyjnie wyglądać (22%), mimo iż zaledwie, co dziesiąta kobieta w Polsce uważa makijaż za najważniejszy aspekt dbania o urodę (11%).

• Ponad jedna trzecia kobiet w Polsce (37%) stosuje Codzienne zabiegi pielęgnacyjne, by zachować zdrowy wygląd skóry (najwyższy odsetek na świecie !), a większość respondentek z tej grupy wskazała dobry stan zdrowia, jako czynnik najbardziej dodający im pewności siebie (27%). Zaledwie 16% badanych było zainteresowanych stosowaniem codziennej pielęgnacji, by wyglądać młodziej.

• Jeśli chodzi o wpływ wyglądu zewnętrznego na sukcesy zawodowe, odpowiedzi Polek pokrywały się z globalną średnią (59%) – zdaniem 61% respondentek ważne jest, by nasi współpracownicy postrzegali nas, jako osoby atrakcyjne. Blisko połowa ankietowanych (46%) zadeklarowała, że nie zmieniła nigdy nic w swoim wyglądzie z myślą o zwiększeniu swoich szans na sukces zawodowy, a 37% przyznało, że ich wygląd ma wpływ na rozwój kariery.

Czynniki wpływające na nawyki pielęgnacyjne kobiet na całym świecie z uwzględnieniem czynników powodujących zmiany w ich zachowaniu:

• Kobiety w Polsce zasadniczo nie odczuwają potrzeby zmiany nawyków pielęgnacyjnych w przełomowych momentach swojego życia. 17% Polek odczuwało taką potrzebę po „okrągłych” urodzinach, przy czym ogółem 41% ankietowanych nigdy nie uznało, że dany etap życia wymaga od nich zmiany nawyków pielęgnacyjnych. Co dziesiąta badana odczuwała potrzebę zmiany nawyków pielęgnacyjnych po podjęciu nowej pracy (11%).

• W porównaniu z sytuacją sprzed pięciu lat Polki deklarują, że obecnie poświęcają więcej czasu na sprawdzanie opinii na temat produktów przed zakupem (32%). Trend ten potwierdza także duża liczba respondentek, które czytają recenzje produktów w magazynach (40%) i na blogach (22%). Co trzecia kobieta w Polsce (32%) zaczęła stosować dodatkowe produkty kosmetyczne w ramach codziennej pielęgnacji.

• 37% respondentek czerpie informacje o nowych produktach kosmetycznych z magazynów, a 17% Polek korzysta z blogów. Co ciekawe, kobiety w Polsce chętnie udostępniają informacje dotyczące urody swoim koleżankom z pracy – 17% ankietowanych odkrywa za ich pośrednictwem nowe produkty kosmetyczne, a 15% prezentuje im własne pomysły.

• Polki plasują się poniżej średniej, jeśli chodzi o robienie sobie selfies: dwie trzecie kobiet w Polsce (66%) nigdy ich sobie nie robi, a zaledwie 4% robi je sobie, co najmniej raz w tygodniu. Spośród respondentek, które robią sobie selfies, Polki zaliczają się do grupy kobiet, które zdecydowanie bardziej wolą otrzymywać komplementy w realnym życiu, niż pod zamieszczanymi przez siebie zdjęciami (32%).