Westwing Home & Living, wraz z firmą badawczą PMR, przeprowadził badanie*, w którym postanowił sprawdzić stosunek Polek do najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie. Wyniki badania pokazują, że 7 na 10 użytkowniczek internetu z Facebooka korzysta codziennie, a 60% ankietowanych przyznaje, że zagląda do niego częściej niż rok wcześniej.

Reklama

Przeprowadzając badanie, chcieliśmy sprawdzić, co Polki sądzą o najpopularniejszej platformie społecznościowej na świecie. Czy Facebook stał się już passe? Czy rzeczywiście odchodzi w zapomnienie? Wyniki badania pokazały, że nic bardziej mylnego! Dla wielu Polek Facebook stanowi nie tylko niezastąpioną platformę rozrywkową, ale i swoiste kompendium wiedzy – mówi Przemysław Kowalewski, Dyrektor Zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową.

Jak dowodzą wyniki sondażu, 60% polskich internautek bardzo lubi Facebooka. Jednocześnie niemal co trzecia badana deklaruje, że korzystanie z serwisu sprawia jej obecnie jeszcze więcej przyjemności niż kiedyś. Jedynie 13% ankietowanych Polek jest zdania, że używanie Facebooka stało się niemodne.

Badanie pokazało jeszcze jedną ciekawą rzecz – dla co czwartej Polki Facebook stanowi główne źródło informacji. W przypadku kobiet, które korzystają z internetu przynajmniej kilka razy w miesiącu, odsetek jest jeszcze większy – 36% internautek przyznaje, że Facebook to pierwsze miejsce, w które zaglądają w poszukiwaniu potrzebnych treści.

Reklama

Facebook – jak każdy produkt czy usługa – ewoluuje w czasie. Nawet jeśli część użytkowniczek poczuje się znudzona, to ciągle dominująca grupa zadowolonych znajduje atrakcyjne sposoby na wykorzystanie tego medium społecznościowego. Jak dowodzą wyniki badania, polskie użytkowniczki Facebooka są w stanie znaleźć w serwisie atrakcyjne dla siebie treści – mówi Marcin Rzepka, Partner w PMR.

* Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.