Kobieta powinna być inteligentna, wierna i, co najważniejsze, musi być zainteresowana posiadaniem dzieci - taki obraz kobiety idealnej według mężczyzn wyłania się z raportu TNS Polska "Raport Ciekawości Redd`s 2012".

- Badanie marki rzuca nowe światło na wzajemne damsko-męskie relacje, obalając stereotypy i burząc mity narosłe wokół obu płci. Tym razem na pytania dotyczące kobiet, mężczyzn, związków, zazdrości, zdrady odpowiadali tylko panowie, a analiza ich odpowiedzi może posłużyć kobietom jako instruktaż do tego, co mogą zrobić, żeby zdobyć serce mężczyzny na długo, a także podpowiada, czego nie robić, żeby nie zrazić do siebie ukochanego faceta - twierdzi socjolog dr Tomasz Sobierajski z Uniwersytetu Warszawskiego.

Kobiety najbardziej ciekawi, jak są odbierane przez mężczyzn oraz kogo panowie uważają za swój ideał. "Raport Ciekawości Redd`s 2012" ujawnił konserwatyzm polskich mężczyzn. Zdaniem respondentów, kobieta idealna nie wyjeżdża sama na wakacje (83 proc. mężczyzn tego nie lubi), nie głosi feministycznych poglądów, nie wychodzi sama na imprezy (78 proc.), nie płaci za siebie w restauracji (66 proc.).

- Portret kobiety idealnej wyłaniający się z badań może zaskakiwać, bo odstaje od współczesnych czasów i przypomina bardziej sylwetkę dziewiętnastowiecznej panny na wydaniu niż nowoczesnej kobiety XXI wieku, odpowiedzialnej za siebie i żyjącej z mężczyzną w partnerskim związku - zauważa Sobierajski, czuwający nad koncepcją badania. - Ideałem Polaków nie jest niezależna, silna, odpowiedzialna, postępowa kobieta. Kobiecy wzór według polskich mężczyzn to ciągle wytwór patriarchatu, za którym widocznie wielu mężczyzn tęskni - dodaje.

Panowie są jednak przewrotni. Z jednej strony tęsknią za patriarchatem i tradycyjnym podziałem ról, z drugiej natomiast lubią kobiety z inicjatywą. Aż 77 proc. mężczyzn lubi, gdy to kobieta rozpoczyna flirt. Niewiele mniej, bo 3/4 badanych cieszy się, jeśli to kobieta zaprasza na randkę. Z kolei 66 proc. mężczyzn jest zadowolonych, gdy ich partnerka zarabia więcej i zarządza domowym budżetem.

Raport zaspokaja także ciekawość kobiet w zakresie stałych związków. Wyniki badania dowodzą, że współcześni mężczyźni są bardzo przywiązani do swoich partnerek - nie akceptują związków na odległość i długiej rozłąki. Wbrew stereotypom mężczyźni nie są jednokomórkowymi samcami myślącymi tylko o seksie. Potrzebują bliskości, zaangażowania i rozmowy, komentuje badania socjolog.

Badanie przeprowadził instytut badawczy TNS Polska na zlecenie marki Redd's na grupie 1000 mężczyzn w wieku 18-40 lat. Projekt badawczy wykorzystał innowacyjną metodę "gamefication" bazującą na mechanice gier komputerowych. 

>>> ZOBACZ RÓWNIEŻ!