Przewoźnik zachwala swój produkt jako najbardziej wystrzałowy ze wszystkich dotychczasowych. Pierwszy ukazał się w 2008 r. Sprzedaż wszystkich kalendarzy razem wziętych przyniosła jak dotąd ok. 500 tys. euro.

Reklama
PAP/EPA

Każdego roku Ryanair przeznacza dochód ze sprzedaży kalendarza na wybrany cel charytatywny. W tym roku wspiera organizację DEBRA (Dystrophic Epidermolysis Bullosa Research Association) pomagającą dzieciom cierpiącym na chorobę genetyczną skóry EB (epidermolysis bullosa). Choroba polega na pęcherzowym oddzielaniu się naskórka.

Przewoźnik spodziewa się, że sprzedaż przyniesie mu 100 tys. euro, co umożliwi DEBRA sfinansowanie wakacji dla 50 dzieci i ich rodzin z różnych krajów europejskich w hiszpańskiej Maladze, gdzie będą korzystać z fachowej opieki.

Reklama

Kalendarz jest do nabycia na pokładzie Ryanair, portalu DEBRA i sklepach tej organizacji w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Debra ma swoje stowarzyszenie w Polsce "Kruchy Dotyk" z siedzibą w Piekarach Śląskich.