Siła reklamy


Czterech na dziesięciu konsumentów deklaruje, że wyboru produktów i usług dokonuje pod wpływem reklam. Ponad 50 proc. respondentów czyta informacje o produktach, ale 44 proc. przyznaje, że są one dla nich często niezrozumiałe.

Atrakcyjna cena


Reklama

Dla ponad połowy ankietowanych głównym kryterium decydującym o zakupie danego produktu jest jego cena.

"Podczas promocji i wyprzedaży często nabywamy towary, na które bez obniżki nie moglibyśmy sobie pozwolić. Aby nie żałować tych wyborów, warto pamiętać o podstawowych zasadach, które pozwolą nam uniknąć zakupowych pułapek oraz oszczędzić czas na dochodzenie swoich roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą" - przestrzega rzecznik prasowy UOKiK Małgorzata Cieloch.

Prawa konsumentów korzystających z "superokazji":



• porównujmy oferty różnych sklepów i dobrze przemyślmy, czy dana rzecz jest nam rzeczywiście potrzebna.

Uwaga! Nie możemy zwrócić do sklepu towaru tylko dlatego, że przestał się podobać.

Tymczasem, jak wynika z badań TNS OBOP, aż 60 proc. konsumentów jest przekonanych, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć pełnowartościowy towar, a jedynie niespełna 30 proc. ma świadomość, że zależy to tylko od jego dobrej woli.

• podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z handlowcem jest paragon.

Powinniśmy otrzymać go niezależnie od tego, czy zakupu dokonaliśmy w dużych sieciach handlowych, osiedlowym sklepie, czy na bazarze.

• prawo do reklamacji przysługuje zawsze w przypadku zakupu wadliwego produktu.


Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową aż dwa lata. Reklamację składamy w sklepie najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor).










Urząd przypomina, że w przypadku sporu z przedsiębiorcą, pomocą służą rzecznicy konsumentów.
Ich adresy i numery telefonów dostępne są na stronie internetowej UOKiK: www.uokik.gov.pl

Reklama