Kura w czerwonym winie
Składniki: 2 piersi z kury (po 300 g), 100 g słoniny, sól, pieprz, cukier, świeży tymianek, litr czerwonego wytrawnego wina, dwie ładne marchewki, dwie duże cebule, cały czosnek, korzeń pietruszki i selera, 100 g masła, 100 ml oliwy

Piersi z kury umyj pod strumieniem chłodnej wody, powycinaj błonki, naszpikuj słoniną. Czosnek wyciśnij przez praskę, wymieszaj z solą, pieprzem i tymiankiem. Posmaruj mięso. Następnie owiń piersi w plasterki słoniny i obwiąż je nicią kuchenną.
Pokrój warzywa tak jak lubisz: w plasterki, półplasterki lub w słupki. Rozgrzej patelnię z odrobiną oliwy. Podsmaż warzywa, doprawiając je do smaku solą, czosnkiem i cukrem. Wymieszaj.
Warzywa zalej czerwonym winem i duś około 10 minut na małym ogniu, aż odparuje alkohol, zostawiając w warzywach wytrawny, winny smak. Warzywa z winem odstaw do ostygnięcia.
Mięso przełóż do żaroodpornego naczynia. Zalej je winnym sosem z warzyw, a następnie obłóż warzywami. Odstaw na 2–3 dni do lodówki. Rozgrzej piekarnik do 170 st. C. Wstaw mięso i piecz 40 min. (jeśli zamiast piersi kury użyłaś kurczaka, temp. zmniejsz do 150 st. C, a czas do 30 min.).
Upieczone mięso wyłóż na głęboki talerz lub do kamionki (zdejmij nitki). Udekoruj częścią warzyw. Z pozostałych warzyw i wina zrób sos. Zmiksuj je blenderem. Przetrzyj przez sito. Zagotuj, doprawiając do smaku solą i cukrem, dodaj łyżkę masła. Sosem obficie polej potrawę.

Tostowa kanapka z serem i jajkiem sadzonym
Składniki: 100 g startego sera ementaler, dwie kromki chleba z odciętą skórą, jedno małe, roztrzepane jajko, 40 g masła do smażenia, jedno jajko do smażenia na sadzone, 5 ml oliwy, sól, pieprz

Dwie kromki tostowego chleba posyp połową startego sera. Na jednej kromce połóż sadzone jajko, przykryj je drugą, lekko dociśnij. Kromki zanurz w jajku zmieszanym z serem. Smaż z obu stron na patelni w oliwie z dodatkiem masła. Przed podaniem przekrój w poprzek. Serwuj z zieloną sałatą, pomidorkami i rzodkiewką.

Tarta jabłkowa
Składniki: 150 g mrożonego ciasta francuskiego, 150 g mrożonego ciasta kruchego (obydwa ciasta łączymy), 12 dużych, kwaśnych jabłek, sok wyciśnięty z cytryny , 120 g masła, 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu, 120 g cukru pudru

Na lekko oprószonej mąką stolnicy rozwałkuj placek (z połączonych rozmrożonych ciast) o średnicy 28 cm i grubości ok. 5 mm. Przełóż go na posypaną mąką blachę, by „uspokoił się”. Jabłka obierz, pokrój wzdłuż na połówki, wytnij gniazda nasienne. Skrop sokiem z cytryny. W rondlu rozgrzej na małym ogniu masło z cukrem i cynamonem, aż całkowicie się stopi, a cukier dokładnie się rozpuści. Gotuj dalej przez ok. 6 min., aż masa nabierze złocistego koloru.
W wysokiej formie o średnicy 25 cm ułóż ciasno połówki jabłek – w trakcie pieczenia jabłka się kurczą. Formę wypełnioną jabłkami ustaw na ogniu, posmaruj je na wierzchu roztopionym masłem z cynamonem i podgrzewaj przez 25 min., aż owoce zmiękną i się przyrumienią. Rozgrzej piekarnik do temp. 230 st. C. Na jabłkach ułóż placek z ciasta, brzegi wepchnij do wnętrza formy. Ciasto ponakłuwaj w kilku miejscach. Piecz przez 25 do 30 min. na złoty kolor, aż w nakłuciach pojawią się bąbelki. Zostaw ciasto w formie przez 20 min., by wystygło.

Sałatka z cykorii z orzechami i limonkowym sosem vinaigrette
Składniki: 10 listków cykorii, 50 g orzechów włoskich, 30 g sera roquefort, kilka truskawek, 100 g masła, 100 ml oliwy, 2 limonki, sól, pieprz, cukier, mięta

Przygotuj sos vinaigrette (czyt. winegret): połącz sok wyciśnięty z limonek z oliwą z oliwek, dodaj do smaku sól, pieprz i cukier. Dokładnie wymieszaj. Na suchą patelnię wsyp 100 g cukru, ogrzewaj go ma małym ogniu tak długo, aż uzyskasz złocisty karmel. Wsyp orzechy, dodaj 100 g masła. Zamieszaj i zdejmij z ognia. Na talerzu dookoła rozłóż cykorię, ułóż truskawki, posyp orzechami i serem. Polej sosem vinaigrette, udekoruj listkiem mięty i posyp cukrem pudrem.

Terrina z grillowanych warzyw
Składniki: 200 g czerwonej papryki, 200 g żółtej papryki, 100 g cukinii, 100 g bakłażana, 50 g czerwonej cebuli, 3 duże, obrane pomidory, 10 g rodzynek, 20 g żelatyny, sól, cukier, czosnek, pieprz, sos sojowy

Papryki upiecz w piekarniku (w temp. 160 st. C przez 15 min.). Cukinię obierz ze skóry, wydrąż, pokrój, bakłażana pokrój i wydrąż. Posól warzywa po „puszczeniu wody” i upiecz je jak paprykę. Cebulę pokrój w piórka, obsmaż, dodaj pokrojone pomidory i rodzynki. Dopraw do smaku pieprzem i solą. Dodaj rozpuszczoną w wodzie żelatynę. Wypełnij formę papryką, następnie na przemian upieczonymi warzywami i sosem z cebuli. Po złożeniu terriny, wstaw ją do lodówki na ok. 1,5 godz. Podawaj w plastrach, z dodatkiem sosu sojowego.