Mimo iż z badań wynika, iż większość Brytyjczyków nie ma pojęcia, co symbolizują eksponowane tak mozno w przedświątecznym okresie w sklepach jaja, to niemal wszyscy konsumują przynajmniej po kilka czekoladowych słodkości w ciągu wielkanocnych dni.

Dane z przedświątecznych ankiet przeprowadzanych w sklepach pokazują również, że Brytyjczycy przestali się zastanawiać na konsumpcyjnym podejściem do świąt Wielkiej Nocy oraz tym, że w ich trakcie najmłodsi bezkarnie opychają się nie najlepszą gatunkowo czekoladą. Przejmują się natomiast bardziej informacją udokumentowaną niedawno przez organizację ekologiczną Friends of the Earth (Przyjaciele Ziemi), mówiącą o tym, że masywne opakowania po wielkanocnych czekoladowych jajach powiększą wysypiska śmieci o dodatkowe 160 ton folii oraz 4,5 tys. ton tektury.

Reklama

Ponadto Brytyjczycy z przychylnością odnieśli się również do akcji Amnesty International związanej właśnie z jajami z czekolady. Organizacja zaapelowała do producentów, aby na opakowaniach znalazła się informacja o tym, że ziarno kakaowca użyte do ich produkcji nie pochodziło z plantacji, na których w niewolniczych warunkach pracują dzieci.